החל שלב ההתנגדויות לפרויקט רמת חביב של חברת אנגל

מנכ"ל החברה להגנת הטבע, מיקי ליפשיץ, שהגיע לייצג את החברה בהתנגדות, הדגיש בדבריו את ההתעלמות מההיבטים הנופיים והסביבתיים של הפרויקט, בו מתכוננות לקום כ-2,300 יחידות דיור, חלקן במבנים של 23 קומות

החוקר שמונה על ידי הוועדה המחוזית לרכז את ההתנגדויות לפרויקט רמת חביב של חברת אנגל במורדות דרך הים, החל בשבוע שעבר את עבודתו, בשמיעת ההתנגדויות של החברה להגנת הטבע, פורום ציבורי כרמל והעמותה לתכנון איכותי בחיפה, ביחד עם יו"ר ועד השכונה.

מנכ"ל החברה להגנת הטבע, מיקי ליפשיץ, שהגיע לייצג את החברה בהתנגדות, הדגיש בדבריו את ההתעלמות מההיבטים הנופיים והסביבתיים של הפרויקט, בו מתכוננות לקום כ-2,300 יחידות דיור, חלקן במבנים של 23 קומות. ליפשיץ טען, כי היעדר הדרישה לערוך תסקיר השפעה על הסביבה לפרויקט בסדר גודל כזה, אינה סבירה, בעוד שמיזמי פרויקטים קטנים בהרבה דרשה הוועדה הכנת תסקיר. אחת הנקודות העיקריות המועלות בהתנגדויות היא גזילת הנוף של חלק ניכר מתושבי הכרמל לטובת דיירים חדשים, בייחוד לאור העובדה שחלק מתושבי האזור שילמו על דירותיהם מחירים גבוהים יותר בגלל הנוף. ליפשיץ טוען, שיש לצופף את הבנייה על מנת לנצל את הקרקעות, אולם החלופה אותה הציג היזם אינה נותנת מענה שממנו יוכלו ליהנות גם תושבי האזור הנוכחיים.

יו"ר פורום ציבורי כרמל, ירון חנן, קבל על כך, שהשטחים המוצגים בפרויקט כירוקים יהיו בפועל תכסית מבונה, ושתילת העצים והשתילים תהיה מעל לגגות בטון, ללא כל קרקע חשופה. עוד קבל חנן על כך, שהוועדה המחוזית מתחה את גבולות הציפוף בשכונה לממדים קיצוניים של 22 יחידות דיור לקמ"ר בעוד בתמ"מ 6 הומלץ על 11 יחידות לקמ"ר בלבד, ומכאן שזו עומדת להיות השכונה הצפופה בארץ ולכן צפויה בה לאורך זמן התדרדרות ניכרת ברמת החיים.

החוקר, דוד קסוטו, מתכנן שלושה ימים נוספים לשמיעת ההתנגדויות, ולאחריהן יגיש את מסקנותיו לוועדה המחוזית.