כספת סלולרית

פורמט חדש של 'הכספת' ב-SMS בסלקום

'הכספת' עולה הערב (ג') לעונה שנייה אצל קשת, במסגרת "העונה החמה". את השנה שעברה סיימה התוכנית בממוצע צפייה של 21.3% (בקרב משקי בית יהודיים), ובמשך 28 השבועות שבהם שודרה, עמדה התוכנית 12 פעמים בראש טבלת המדרוג.

מנכ"ל קשת, אורי שנער, מסרב לנבא את היקף הצפייה - נושא קשה לניבוי בימים אלה של מד צפייה (פיפל-מטר). מתקשה, אבל מעריך, כי בעונה הנוכחית תהיה 'הכספת' בין חמש התוכניות המובילות בישראל.

השנה מתרחבת 'הכספת' והיא תשודר במקביל בטלוויזיה, באינטרנט וגם בסלולר, באמצעות הסכם חדש של קשת אינטראקטיב עם סלקום.

המשחק הסלולרי פותח על ידי סלקום וקשת אינטראקטיב בשיתוף חברת יורופאן, מקבוצת יורוקום. המשחק יחל בשלב מוקדמות, שבו יתמודדו לקוחות סלקום עם שאלות נכון/לא נכון. כדי לעלות לשלב השני עליהם לענות נכונה על 30 שאלות לפחות. הזוכה בשלב השני יוכתר כאלוף ה'כספת בסלולר' ויעלה לשחק במשחק הטלוויזיוני. כמו כן תעניק סלקום מדי יום פרסים לזוכים בשלבי הביניים ובסוף המוקדמות.

במהלך העונה של 'הכספת' בטלוויזיה תשולב תוכנית מיוחדת, שבה יתמודדו על 2 מיליון שקלים שלושת האלופים משלושת הפלטפורמות: האלוף הטלוויזיוני, האלוף האינטרנטי והאלוף הסלולרי.

סלקום היא גם נותנת החסות המרכזית לעונה השנייה של 'הכספת'. הדבר יתבטא בפרסומם שישולב בשידורי 'הכספת' בערוץ 2 ובאתרי קשת אינטראקטיב. מסלקום נמסר, כי המשחק 'הכספת און-ליין בסלקום' מושק במסגרת "עולם המשחקים" של סלקום ב-SMS. מאז נפתח עולם המשחקים לפני כשלושה חודשים, משתמשים בשירות יותר מ-150 אלף לקוחות, שכבר העבירו יותר מ-22 מיליון הודעות בשיטה זו. המשחק נועד להרחיב את מעגל המשתמשים במשחקי ה-SMS לקבוצות גיל מבוגרות יותר משל המשתמשים כיום.

אתר הכספת און-ליין (www.hakasefet.co.il) הושק בארץ בסוף ינואר 2001. מספר השחקנים הרשומים באתר הוא כ-100 אלף איש, והם שיחקו עד היום בכ-900 אלף משחקים. זמן השהייה הממוצע באתר הוא 27 דקות ונחשב לגבוה במיוחד. 'הכספת און-ליין' מכילה 15 אלף שאלות, שנכתבו במיוחד עבורו, והן מתעדכנות על בסיס יומי. הפורמט מקנה לגולש מגוון אפשרויות משחק - משחק יחיד, ובקרוב גם משחק 'ראש בראש', שבו יוכלו שחקנים להתמודד זה עם זה. שנער אומר, כי האינטרנט והסלולר הן מערכות תומכות במותג המרכזי של 'הכספת'. ההרחבה לפלטפורמות נוספות משמעה הליכה קדימה והתייחסות לסביבה התקשורתית החדשה; שום פלטפורמה אינה באה על חשבון רעותה. במקביל, עובדים עכשיו בקשת על יישום אינטאראקטיבי ועל משחק שיופיע על סי.די. רום.