הנהלת הרכבת הקלה בירושלים מתכננת גשר תלוי מרחוב יפו לשדרות הרצל

תפנה למתכנני גשרים בינלאומיים, בבקשה להגיש הצעות לתכנון גשר תלוי באורך 300 מטר

הנהלת הרכבת הקלה בירושלים תפנה למתכנני גשרים בינלאומיים, בבקשה להגיש הצעות לתכנון גשר תלוי באורך 300 מטר, שיימתח מעל הכניסה הראשית של העיר. הגשר יעבור בין קצה רחוב יפו ושדרות הרצל. בין המתכננים אליהם הוחלט לפנות - גם המתכנן הנודע קלטרווה, שתכנן מספר גשרים מפורסמים בעולם.

אורך קו הרכבת הקלה מפסגת זאב, דרך רחוב יפו להר הרצל, הוא כ-13.4 ק"מ. עלות הקו 1.7 מיליארד שקל. עלות עבודות התשתית כ-400 מיליון שקל, והן יימשכו עד 2003.

עם תום עבודות התשתית, המבוצעות על-ידי העירייה, לרבות פינוי בתים שאין להם ערך היסטורי לאורך רחוב יפו - יימסר הקו לזכיין בינלאומי, שיקים ויתפעל אותו.

המכרז למציאת הזכיין יפורסם בראשית יולי 2001. את המכרז מכינים משרד האוצר ומשרד התחבורה, בשיתוף עיריית ירושלים.

בין המשתתפים במכרז: חמש קבוצות, שכולן מורכבות מיזם מקומי וחברה זרה שיש לה ניסיון בהפעלת קו רכבת קלה. המכרז המתוכנן יהיה בשיטת BOT (בילד אופרייט טרנספר) למשך 30 שנה. בתום תקופת הזיכיון יעבור הקו לבעלות המדינה.

על אופניים בגליל רחל הניג המועצה האיזורית גליל עליון סיימה בימים אלה מספר פרויקטים של פיתוח התיירות ואיכות הסביבה בגליל העליון. התוכניות כוללות הרחבת שבילי אופניים ופארקים בעלות כוללת של 16 מיליון שקל.

הפרויקטים הם חלק מתוכנית אב רחבה, הנמצאת בשלבי ביצוע מתקדמים. מסלולי אופניים שהכשרתם הסתיימה הם לאורך הכביש מקרית שמונה עד גשר יוסף על הירדן, באורך של 4 ק"מ ובהשקעה של 3.5 מיליון שקל, מסלול מנאות מרדכי ועד לכפר בלום באורך של 1.5 ק"מ לאורך שפת הירדן, בהשקעה של 1.5 מיליון שקל.

מסלול נוסף מקרית שמונה ועד לקיבוץ דפנה, באורך 3 ק"מ ובהשקעה של 1.5 מיליון שקל, כולל בניית גשר חדש על החצבני. סך הכל הושקעו עד היום במסלולי אופניים כ-6.5 מיליון שקל. במקביל, מתכננת המועצה האיזורית הגליל העליון תוכניות אב למסלולי אופניים על כל עמק החולה.

הפארקים שהסתיימה בנייתם הם פארק שבילי עמי בירדן, סמוך לקיבוץ אמיר, המשתרע על 1,000 דונם. בפארק הושקעו 2.5 מיליון שקל. בנוסף, הסתיימה בנייתו של פארק בחצבני מול קיבוץ שדה נחמיה, אשר יכלול אמפיתיאטרון בטבע, בהשקעה של כ-2 מיליון שקל.

כמו כן, החל שלב א' בביצוע פארק שניר הצפוני, שהושקעו בו עד כה כ-3 מיליון שקל מתוך השקעה כוללת של 10 מיליון שקל.