משרד התחבורה וחברת דרך ארץ הגיעו היום (ג') להסכמה, שתינתן לדרך ארץ הרשאה
להשתמש במאגר המידע של משרד הרישוי, במטרה לזהות את הנוסעים בכביש חוצה ישראל,
שיהיה כביש האגרה הראשון בארץ. השימוש במאגר נועד לזהות משתמשים אקראיים, שלא
רכשו מראש מינוי מיוחד המאפשר להם נסיעה בתשלום. מצלמה תצלם את מספר המכונית,
והחיוב יישלח לבעל המכונית המצולמת על פי הכתובת המופיעה במשרד הרישוי. משתמשים
קבועים בכביש יוכלו לרכוש מנוי שיוצמד לחלון המכונית. סורק מיוחד יזהה את המכונית
וישלח את החיוב עבור השימוש לבעל המכונית.
לדברי מנכ"ל חברת דרך ארץ, הזכיינית הבונה את הכביש, הקטע הראשון של כביש חוצה
ישראל, בין נחשונים ואייל, שאורכו כ-18 ק"מ, ייפתח לתנועה בעוד כשבעה חודשים,
בפברואר 2002.
שלושה חודשים אחר כך ייפתח לתנועה קטע נוסף, באורך 12 ק"מ, בין בן שמן לנחשונים.
מיום חנוכת הכביש הוא יופעל ככביש אגרה, המופעל בשיטה אלקטרונית שנוסתה כבר
בקנדה. השיטה האלקטרונית מאפשרת נסיעה רצופה בכביש ללא עצירות ליד קופות לגביית
תשלום.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.