פירלי ובנטון ירכשו עוד 23% מאוליבטי, שהיא בעלת השליטה בטלקום איטליה

פירלי, יצרנית סיבי תקשורת אופטיים בנוסף לצמיגים, מקבלת בכך אחזקה אסטרטגית באחת מחברות הטלקום הגדולות באירופה; השתלטות מהירה שנייה בעולם התאגידים באיטליה

קבוצת פירלי, יצרנית הצמיגים וכבלי הטלקום האיטלקית, יחד עם אדיציונה הולדינג, חברת האחזקות של משפחת בנטון, ירכשו 23% מחברת אוליבטי תמורת 6.14 מיליארד דולר (7 מיליארד אירו).

אוליבטי היא בעלת רוב המניות של טלקום איטליה, חברת הטלקום המובילה באיטליה, והעיסקה החדשה שפורסמה אתמול במילאנו תעניק למעשה לקבוצת פירלי את השליטה באחת מחברות הטלפון הגדולות ביותר באירופה.

המניות באוליבטי נרכשות מחברת בל האיטלקית, שהיא חברת אחזקות בבעלות מנכ"ל טלקום איטליה, רוברטו קולאנינו, ושותפיו.

מחיר העיסקה מייצג פרמיה של 81% למחיר הסגירה של מניות אוליבטי בבורסה של מילאנו ביום שישי האחרון. אוליבטי עצמה רכשה את השליטה בטלקום איטליה לפני שנתיים, בעסקת רכש שאירגן בשעתו מנכ"ל טלקום, רוברטו קולאנינו.

פירלי ואדיציונה ירכשו את הנתח באוליבטי באמצעות חברה משותפת - 60% לפירלי ו-40% אדיציונה. לחברה זו הן יעבירו את האחזקות באוליבטי שהן רכשו בשוק (פירלי 1.8% ואדיציונה 1.8%). יחד עם ה-23% שהן רוכשות כעת, הן יחזיקו בקרוב ל-27% באוליבטי.

לפירלי תעלה העיסקה כ-3.9 מיליארד דולר, שימומנו בעיקר מן המזומנים שקיבלה פירלי ממכירת חטיבת הסיבים האופטיים לסיסקו וקורנינג האמריקניות.

מנכ"ל פירלי, מרקו טרונצ'טי פרוברה, אמר אתמול במסיבת עיתונאים, כי הרכישה הולמת את אסטרטגיית הטלקום של התאגיד, שנוסף לעיסקי הצמיגים וכבלי החשמל שלו, הוא מייצר גם ציוד סיבים אופטיים לטלקום.

פוברה ציין כי העיסקה תיצור "סינרגיות חזקות" בפעילות שתי החברות, והבטיח להפחית בצורה נמרצת את החוב הגדול שצברה אוליבטי מהעיסקה של רכישת השליטה בטלקום איטליה.

העיסקה מסמנת את המקרה השני של שינוי שליטה בחברה איטלקית מרכזית בשבועות האחרונים. קדמה לה העיסקה המפתיעה של איטלנרגיה, קבוצה בשליטת פיאט, שרכשה נתח שולט בחברת מונטדיסון ואילצה ואת בעלי גרעין השליטה הקודם, הכוללים את הבנק המסחרי הגדול מדיובנקה, להשלים עם ההשתלטות.

כמו מונטדיסון גם טלקום איטליה קשורה מאד למדיובנקה, האימפריה הבנקאית שהולכת ומתכווצת מאז מות מייסדה, אנריקו קוצ'יה (Cuccia) הכל-יכול, לפני שנה.