רחוב החנויות המפורסם והאהוב על ישראלים, ריג'נט סטריט, יעבור בקרוב מתיחת
פנים בפרוייקט שעלותו כ-500 מיליון ליש"ט. מטרת התכנון מחדש שיעבור הרחוב היא
למשוך שמות גדולים בתחום הקמעונאות הבינ"ל לפתוח בו חנויות חדשות.
ריג'נט סטריט מאונך לרחוב הקניות הכי מפורסם בעולם, אוקספורד סטריט במרכז לונדון.
הכוונה למתג את הרחוב עם לוגו בלעדי. כפי שמדווח האיבנינג סטאנדרט, הבעלים
של הרחוב, Crown Estate, רוצה לבנות על הצלחתם של מותגים בינ"ל מושכי לקוחות
כמו נייק, בטי רקלי וכ"ו, כדי ליצור מרחב חנויות גדול יותר.
הכוונה למתג את הרחוב תוך המחשת הייחודיות שבו ואיכויותיו, ולפתח מחדש את הרחוב,
מבוססת על שימור המראה החיצוני של הרחוב.
כיום ההכנסה משכירויות ברחוב מסתכמת בכ-38 מיליון ליש"ט לשנה. הכוונה היא שהפיתוח
והשיפוץ של הרחוב יעלו את מחירי השכירויות ברחוב לרמה של מחירי בונד סטריט,
הנחשב ליקר ביותר בלונדון. כיום השכירויות במקום נעות בין 150 ליש"ט ל-300
ליש"ט לרגל רבועה.
סר' כריסטופר הווס, הבעלים של Crown Estate, סבור שרוב הבתים שנבנו בשנות ה-20
זקוקים לשיפוץ. זאת במטרה לשמר את הסטייל האלגנטי של הרחוב וגם כדי להפוך אותו
למקום שבו אנשים רוצים לקנות, לבקר, לעבוד וגם לבלות.
אנו חוזים שהיקף השקעה זו של חצי מיליארד ליש"ט תקצור את פירותיה במהלך 10
השנים הקרובות. זהו מרחב ציבורי חשוב, ואנו נחפש גם דרכים נוספות כדי לאפשר
בניית סביבה טובה ובטוחה יותר לאזרחים עם פחות תנועה וזיהום אויר. במסגרת זו,
נשתמש בתוכנית חדשנית להאיר את הרחוב וכן ליצירת מקומות בהם אנשים יכולים לנוח.
בחודש הקרוב מתכננים Crown Estate לבקש אישורי בנייה ותוכניות עיר מעיריית
ווסטמיניסטר, שבתחום שיפוטה נמצא הרחוב. השלב הראשון של שיפוץ הרחוב יושלם
תוך 10 שנים. במסגרת זו כבר מתנהלים מגעים בין מספר חברות בנייה האמורות לקחת
חלק בשיפוץ הרחוב. מטרת הפיתוח היא להגדיל את הנפח המסחרי בו ולהוסיף כ-1.3
מיליון רגל רבועה.
המגמה לשינוי וחידוש הרחוב החלה, כשאחד מוותיקי המקום, אלכסנדרה וורקוור, עזבה
את הנכס, הצמוד לקפה רויאל המלכותי, זאת לאחר מספר עשורים בהם פעלה במקום.
במקומה נפתח עוד סניף של רשת בתי הקפה האמריקנית, סטארבק. לאחר מכן רשת ההלבשה
טופ-מן ויתרה על המקום עבור נייקטאון, וחנות הצמר הסקוטי השמרנית פינתה את
מקומה לג'יג'ר האופנתית.
בית הקשמיר עזב גם הוא וזארה ומנגו החלו מככבות במיתחם הרחוב. גם סניף אל על
בלונדון עזב את הרחוב והוחלף בחנות טרנדית. גם חברת התעופה של ירדן, רויאל
ג'ורדניין, הוחלפה בחנות לנרות ריחניים.
פורצלן סיני הוחלף בבגדי ילדים של לגו, כשבחודש הקרוב יצטרפו עוד מותגים בינ"ל
לרחוב והמגמה נמשכת. כך זכה ענף האופנה בקרב מול בנקים, סוכנויות נסיעות ומשרדי
חברות תעופה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.