לייפסטייל סנטר - הדבר הבא בזירת הקניות בארה"ב

הלייפסטייל סנטר חולש לרוב על 300 אלף רגל רבועה (בהשוואה ל-1.2 מיליון בקניון טיפוסי)

טרנד חדש הולך ומתגבש לו בזירת הקניות בארה"ב, והוא עשוי לקרוא תיגר על הקניונים המסורתיים. מדובר בלייפסטייל סנטר שמוגדר כמיזוג בין כיכר העיר לרצף חנויות טרנדיים ברחוב הראשי. הלייפסטייל סנטר חולש לרוב על 300 אלף רגל רבועה (בהשוואה ל-1.2 מיליון רגל רבועה בקניון טיפוסי) ומתבסס על חנויות מסוגננות יותר לקהל מבוסס יותר, ללא רשתות מוזלות או חנויות אלקטרוניקה.

המרכזים הללו אינם סגורים ומקורים כמו הקניונים. הם מעוצבים כמו האות U, מושקעים יותר בכל מה שנוגע לגינון וטיפוח ויש בהם מזרקות, מפלים, עצים וגינות.

הם ממוקמים לרוב ברובעים מבוססים יותר ולא בפאתי העיר, עובדה שאינה מקוממת את הדיירים במקום מאחר ומדובר במרכז קטן יחסית ונוח לגישה. הדיירים שעליהם נמנים לא מעט רשתות של בגדי נשים, גם משלמים דמי שכירות נמוכים יותר, ומצליחים להתמקד בקהל היעד שלהם - נשים מבוססות.

למען האמת הקונספט הזה של הלייפסטייל סנטר, תקע שורשים כבר בתחילת שנות ה-90, אך הוא זוכה לפריחה רק בתקופה האחרונה. כיום פועלים בארה"ב כ-25 מרכזי לייפסטייל ו-25 נוספים יושלמו עד 2004 בשווקים מגוונים כמו מיאמי, פילדלפיה, לואיסוויל, סינסנטי דנבר ועוד.

הלייפסטייל סנטרס החלו כיוזמה של יזמים עצמאים וקטנים יחסית. כעת מאמצים ומחקים אותם גם תאגידי נדל"ן ציבוריים ועתירי משאבים. חברות כמו Developers Diversified Realty ,Corp. Cousins Properties Inc, ואפילו צמד ענקי קניונים General Growth Properties ו-Simon Property Group.