אלבר גייסה 100 מיליון שקל באג"ח למוסדיים

חברת הליסינג, אלבר, מקבוצת דיסקונט השקעות, הודיעה כי השלימה גיוס של 100 מיליון שקל באמצעות הנפקת אג"ח למוסדיים. להנפקה, שהובילה גמול חברה להשקעות, נרשמו ביקושי יתר של למעלה מ-50%. האג"ח הונפק לתקופה ממוצעת של 3 שנים בריבית של 5.8%. חברת הדירוג מעלות העניקה לאג"ח דירוג של AA.

אחת הסיבות לדירוג הגבוה של ההנפקה נעוצה בכך שמדובר בהנפקת אג"ח המגובות בתזרים מזומנים הנובע מעיסקאות ליסינג.

עם השלמת הגיוס, מצטרפת אלבר לשורה ארוכה של חברות שהשלימו לאחרונה גיוס של מיליארדי שקלים באמצעות הנפקת אג"ח למוסדיים, ביניהן: אי.די.בי פיתוח, כלל תעשיות וקבוצת דלק.

אלבר עוסקת בתחום המימון הליסינג וניהול ציי הרכב. הגיוס הנוכחי של אלבר הוא הגיוס ה-11 שמבצעת אלבר בשנתיים האחרונות ממשקיעים מוסדיים. סך הכל גייסה אלבר בתקופה זו כ-1.3 מיליארד שקל, באמצעות גיוס ראשוני ומיחזור חוב.

מנכ"ל אלבר, אבשלום הרשקוביץ, מציין כי ביקושי היתר בהנפקה מעידים על אמון המשקיעים בחברה: "אנו מבצעים גיוסי כספים באופן שיטתי, החידוש הפעם הוא שהאג"ח שהנפקנו מגובה בחבילות של תזרימי מזומנים מעיסקאות ליסינג. סך הכל אלבר היא חברה מובילה בתחומה, וגם בתחום מכשירי האיגוח אנו חדשניים. בצי של החברה יש למעלה מ-44 אלף כלי רכב. הביקושים הגדולים להנפקה מעידים על אמון המשקיעים בחברה למרות המצב הלא יציב במשק". - גם בעתיד תשתמשו באג"ח מגובה בתזרים מזומנים מעיסקאות ליסינג?

"בהחלט. זה אחד מהאמצעים שעומדים לרשותנו בגיוס כספים. סך הכל יש לנו את הניסיון הגדול בישראל בעיסקאות איגוח. מדובר בעיסקה טובה, ויהיו עוד בעתיד".