דני גולדשטיין מוכר את אחזקותיו בפורמולה ליסקל

יקבל 25 מיליון דולר במזומן ובנוסף יקבל אג"ח להמרה למניות יסקל בהיקף של 43 מיליון דולר* במקביל מנהל גולדשטיין מגעים מתקדמים לרכישת השליטה בלירז

דני גולדשטיין, יו"ר פורמולה, מוכר את כל אחזקותיו בפורמולה לחברת יסקל, שבשליטת רפי פלד ואריה גבעוני. ניהול המו"מ התאפשר לאחר שפויכטונגר, שבשליטת פלד וגבעוני, רכשה היום את השליטה ביסקל.

גולדשטיין יקבל 25 מיליון דולר תמורת מניותיו וכן אג"ח להמרה של יסקל בהיקף של 43 מיליון דולר. האג"ח ניתן להמרה תוך 3 שנים. מחיר ההמרה של האג"ח עומד על 13 דולר למניית יסקל. כלומר גולדשטיין, יוכל לחזור בעתיד להיות בעל השליטה ביסקל.

יסקל תהפוך בכך לבעלת המניות הגדולה בפורמולה. כיום שולטים בפורמולה דני וגד גולדשטיין, המחזיקים ב-15.4% ו-2.5% ממניות החברה, בהתאמה. גם מיחשוב ישיר היא בעלת עניין בפורמולה עם אחזקה בכ-5.2% ממניות החברה. קבוצת פורמולה, הנחשבת לקבוצת התוכנה הגדולה בישראל, נסחרת בבורסה המקומית לפי שווי של כ-170 מיליון דולר.

עם ההשתלטות על פורמולה, משלימים רפי פלד ואריה גבעוני סדרה של רכישות מהירות שבסיומן הם ניצבים כבעלי השליטה בחברת התוכנה הגדולה בישראל. בסוף השבוע שעבר רכשו פלד וגבעוני את השליטה בפויכטונגר בעיסקה בהיקף של 180 מיליון שקל באמצעות חייל אחזקות שבשליטתם, והיום הודיעה פויכטונגר, כי השלימה את רכישת יסקל.

בכל מקרה, נראה שגולדשטיין לא נח לרגע. ל"גלובס" נודע שגולדשטיין מנהל מגעים מתקדמים לרכוש את השליטה בחברת התוכנה הישראלית לירז. ככל הנראה, הרכישה תבוצע באמצעות פורמולה. בעלי המניות העיקריים בלירז הם דיסקונט השקעות (כ-42%) ואריק קילמן (כ-17.4%).

כפי הנראה גולדשטיין ירכוש כ-51% ממניות לירז מדסק"ש ומאריק קילמן. דסק"ש תמכור לו את עיקר החבילה שלה, וקילמן ימכור כ-9% ממניותיו בחברה. העיסקה תבוצע לפי מחיר של 10 שקלים ללירז, לעומת מחיר של 6.66 שקלים היום בבורסה. מחיר העיסקה משקף פרמיה של 50% על מחיר הבורסה ומבטא ללירז שווי של כ-16 מיליון דולר.

לירז מחזיקה בחברת התוכנה האמריקנית לוול 8(31%). לירז הודיעה החודש על רכישת טכנולוגיית ה-AppBuilder מחברת לוול-8 בתמורה ל-20 מיליון דולר. מתוך סכום זה 12 מיליון דולר ישמשו להחזר הלוואות של לוול-8, שלירז ערבה להם.

ברבעון השני של השנה הפסידה לירז כ-33 מיליון שקל, בהמשך להפסד של 28 מיליון שקל ברבעון הראשון. ההפסדים הגדולים נובעים בעיקר מהאחזקה של לירז בלוול-8.

גולדשטיין מסר בתגובה, כי פורמולה אכן התעניינה ברכישת השליטה בכ-4-3 חברות, ביניהן לירז, אולם בשלב זה שום דבר אינו סגור.

נראה, כי הרקע לרצונה של דיסקונט השקעות למכור את אחזקותיה בלירז, נעוץ בהפסדים הכבדים שלירז הסבה לה.