ר.ה טכנולוגיות רכשה 10% מחברת צ'יפ פי.סי במיליון דולר

200 אלף דולר במזומן והיתרה בשותפות בייצור במפעלי ר.ה טכנולוגיות

חברת ר.ה. טכנולוגיות השקיעה מיליון דולר בחברת צ'יפ פי.סי (CHIP-PC) תמורת 10% ממניותיה. העיסקה נעשתה לפי שווי של 10 מיליון דולר, אחרי הכסף. כאשר תמורת העסקה נתנה במזומנים, 200 אלף דולר, ושותפות בייצור במפעלי ר.ה, שתהווה את יתרת ההשקעה.

ר.ה. טכנולוגיות, הנסחרת בבורסה בת"א, עוסקת בהרכבה וייצור של רכיבים אלקטרוניים למעגלים מודפסים בשני מפעלים בנצרת ובמגדל העמק. החברה פועלת כקבלן ראשי ומשני של ייצור מכלולים אלקטרוניים.

חברת צ'יפ פי.סי הוקמה בסוף שנת 2000 על ידי אביב סופר ורעייתו, אורה מאיר-סופר, שהחזיקו במלוא הבעלות על החברה עד לעסקה הנוכחית. החברה יושבת בטירת הכרמל ומעסיקה 24 עובדים. החברה מתמחה בפתרונות מסוג חדש לבניית רשת מחשוב של ארגונים. כיום ברוב הארגונים ישנם מספר תחנות שבכל אחת מהן מחשבי פי.סי שעליהם מותקנים כל התוכנות הנדרשות.

"המוצרים שלנו מיועדים ליצור ארכיטקטורת מחשוב מבוססת שרת (Server-based Computing), אומר אביב סופר, מנכ"ל החברה. "אנחנו חברת היי-טק שמפתחת תחליפי פי.סי. כלומר, במקום להשאיר את מחשבי הפי.סי אנחנו מתקינים בכל מחשב כרטיסים חכמים, ואילו את כל התוכנות, כמו חלונות, נתקין בשרת אחד ראשי שממנו ייהנו כל תחנות הקצה, כך שיש לך Thin-Client. היום אין טעם להתקין את התוכנות בכל תחנת בסיס ואנחנו פותרים את זה". המערכת של צ'יפ פי.סי מיועדת לארגונים גדולים מהמגזר הציבורי והפרטי. לדברי סופר, כיום מותקנות מערכות מתוצרתה בניסוי ביטא בארגונים גדולים בארץ ובחו"ל. "הגענו לשלב שבו תוך כמה חודשים מרגע שניסוי הביטא יסתיימו, גרף המכירות יעלה באופן משמעותי. אנחנו לא מסוגלים לתמוך את הייצור לאור הביקושים הגדלים והולכים, אז חיפשנו מישהו שיוציא את הייצור המלא מאיתנו ויעשה לזה אאוטסורסינג".

וכאן נכנסה לתמונה ר.ה, שמתמחה בייצור של מערכות ורכיבים אלקטרוניים. "הפואנטה אינה ההשקעה, אלא הייצור שהם יעשו עבורנו. ההשקעה היא רק חיזוק להערכה שלהם בנו. הם ישקיעו חלק במזומן, וכ-10,000 היחידות הראשונות יוסב גם כן לאקוויטי. בנוסף, ר.ה. יעזרו לנו בנושאים נוספים. בעזרתם הצלחנו להגיע לשיא של מהירות ייצור: מרגע ההזמנה עד ליציאה ללקוח 7 ימים בלבד".

לדברי סופר, פוטנציאל המכירות של צ'יפ פי.סי עלה דווקא בגלל ה"מצב". "כולם מחפשים דרכים להוזיל עלויות ואנחנו נותנים להם את זה. במקום לקנות מחשבי פי.סי ב-1,500 דולר, אנחנו נותנים פתרון זול הרבה יותר".

סופר מציין, כי צ'יפ פי.סי כבר הגיעה לאיזון תפעולי, ומוכרת כיום בישראל ואירופה בהיקפים של מאות אלפי דולרים בחודש, לאחר שלושה חודשים בלבד מהתחלת המכירות. לחברת צ'יפ פי.סי כיום מערך שיווק והפצה באירופה ובישראל.

"אנחנו עכשיו בשנת הפריצה וחתמנו על חוזים עם מפיצים מהמובילים בעולם ועל שיתופי פעולה. אני מעריך שנמכור השנה בסביבות ה-5 מיליון דולר. זו המטרה ולעת עתה אנחנו עומדים בה. אנחנו כבר שישה חודשים במשאים ומתנים ונגיע לשותפות אסטרטגית, הסכם שיווק או OEM עם אחת החברות הגדולות בתחילת השנה הבאה".