תושבת נוקדים נרצחה בפיגוע ירי; הקבינט לדיון על המשך הפסקת האש

שרית עמרני נהרגה במקום מירי ממשאית חולפת; בעלה נפצע קשה; שלושת ילדי המשפחה לא נפגעו

שרית עמרני, בת 26 מההתנחלות נוקדים שבאיזור תקוע, נרצחה היום (ה') בפיגוע ירי בכביש המחבר בין תקוע לנוקדים. בעלה, שי, בן 32, נפצע באורח קשה. שלושת הילדים, אשר ישבו במושב האחורי של הרכב, לא נפגעו. ארגון "השהידים של "אל-אקצה" השייך לזרוע הצבאית של הפתח' מיהר לקחת אחריות על הפיגוע.

מסע ההלוויה של שרית עמרני יצא אחה"צ מבית הוריה בקרית-ארבע. היא נטמנה בבית העלמין בהר המנוחות בירושלים.

בני הזוג עמרני נסעו במכוניתם, ביחד עם שלושת ילדיהם, בכביש בין תקוע לנוקדים. בסביבות השעה 7:30 בבוקר נפתחה אש לעבר מכוניתם ממשאית פלשתינית חולפת. המחבלים הפלשתינים, שביצעו את הפיגוע, מיהרו להימלט לבית סאחור בנפת בית לחם בשטח הנתון לשליטת הרשות הפלשתינית.

אמבולנסים של מד"א הוזעקו למקום, אולם מצבה של שרית אובחן כאנוש והיא נפטרה מפצעיה הקשים. הבעל שי פונה לבית החולים "הדסה עין כרם" בירושלים, משם נמסר כי מצבו קשה. הוא סובל מקליעים בצווארו ובחזהו.

שלושת הילדים, זוהר בת 5, זיו בן שנתיים וחצי ורז בן 4 חודשים, שישבו במושב האחורי, לא נפגעו באירוע.

בני הזוג עמרני התגוררו בשלוש שנים האחרונות ביישוב נוקדים, לאחר שעברו לשם מקרית-ארבע. חברים מהיישוב סיפרו לאתר האינטרנט "YNET", כי מדובר במשפחה צעירה ומאושרת, שהרבתה לסייע והיתה פעילה בחיי היישוב.

משפחת עמרני עשתה את החג אצל הוריה של שרית בקרית-ארבע. הם התכוונו לחזור אמש, אבל ההורים ביקשו כי יחזרו רק הבוקר, בשל הסכנה בנסיעה לילית.

"צר לי על כך שהרשות הפלשתינית לא עמדה בהתחייבותה ולא שמרה על הפסקת האש", כך הגיב היום (ה') ראש הממשלה, אריאל שרון, על הפיגוע הקשה, בו נרצחה הבוקר שרית עמרני מנוקדים.

"הפסקת האש נשמרה כ-20 שעות, ואחר כך היה פרץ של מעשי טרור לכל אורך הגזרה. הוא התחיל אתמול ב-19:00 בערב והסתיים היום באסון כבד", אמר שרון במצודת זאב.

"מאחר שזו ההתפתחות, אכנס הערב את הקבינט כולו כדי לקבל החלטה כיצד ננהג בהמשך", הוא ציין.

שר החוץ, שמעון פרס, אמר היום בראיון לקול ישראל, כי ערפאת עושה מאמצים להפסקת הטרור. פרס אמר את הדברים כשעה לפני הפיגוע בכביש נוקדים-תקוע.

פרס דחה את הטענות על פגישתו הצפויה עם ערפאת. הוא הדגיש שיש לעשות הכל כדי להביא להפסקת האלימות.

פרס ושרון דנו אמש, בפגישה שקיימו בחוות השקמים, בהפסקת האש ובמדיניות ישראל כלפי הפלשתינים. השיחה התמקדה בפגישה הצפויה בין פרס לבין יו"ר הרשות הפלשתינית, יאסר ערפאת, ובתוכנה. הפגישה אמורה להתקיים בתום 48 שעות מתחילת הפסקת האש שעליה הוכרז בחג. מקורות ישראליים אומרים, שהיא צפויה להיערך היום או מחר.

עוד לפני הפגישה צפויות להתחדש שיחות התיאום הבטחוניות. סוכנות הידיעות אי.פי מדווחת מפי מקורות פלשתיניים, שפגישת התיאום הראשונה תיערך כבר היום בתל-אביב או בבית השגריר האמריקני בהרצליה.

אם פגישת פרס-ערפאת אכן תתקיים, צפויים הפלשתינים ללחוץ על ישראל להתחיל מיד ביישום דו"ח מיטשל, ובכלל זאת נסיגה של צה"ל לעמדות טרום האינתיפאדה, הקלות בסגר ובהמשך גם הקפאת ההתנחלויות. ישראל מצידה צפויה לשים דגש על מעצר מבוקשים מהחמאס והג'יהאד האיסלאמי, בעיקר לאור התנגדות הארגונים להפסקת האש.זהו הפיגוע הקשה ביותר בשטחים מאז שערפאת הכריז על הפסקת האש מלאה. במועצת יש"ע הגיבו בזעם על הפיגוע ואמרו בציניות כי "אין ספק שגם על ראש הממשלה שרון להיפגש עם המחבל יאסר ערפאת".

גם שרים בממשלה הגיבו בחריפות על פיגוע: שר התיירות, רחבעם זאבי, קרא לראש הממשלה לאסור כל פגישה בין פרס לערפאת. "הטרור נגדנו נמשך, ערפאת וכנופיותיו הם אנשי דמים ואסור להיפגש איתם. פגישה עם ערפאת היא חזרה על מהלכי צ'מברליין במינכן במהדורה מזרח תיכונית", דברי זאבי.

שר הפנים, אלי ישי, אמר, כי לאור המשך הירי והפיגועים, יש להמתין ולא לקיים כעת את הפגישה. "לא מן הנמנע שהפסקת האש איננה אלא אחיזת עיניים, והראיה לכך היא סדרת הפיגועים ושורה ארוכה של תקריות למרות הכרזותיו של ערפאת".