חדשות המזרח התיכון

www.debka.com/hebrew היכן עומדת ישראל בסדרת התפתחויות העימות של ארה"ב מול משטר הטאליבן? האם חלה שחיקה במעמדה של מצרים כמנהיגת העולם הערבי? מהם האינטרסים המיוחדים של ערב הסעודית ומדוע היא נוקטת עמדה פסיבית לסכסוך במזה"ת? - על קושיות מעין אלו ואחרות מנסה "תיק דבקה", אתר רב לשוני לספק מענה. מפתחי האתר מבטיחים "מפתח להבנת החדשות" כאשר אלו מלוות בניתוחים, פרשנויות והסברי רקע מעמיקים על תהליכים צבאיים, מדיניים ומודיעיניים במזרח התיכון. מי שמתעניין בחדשות מעמיקות על תהליכים באיזור יוכל להירשם באתר ולקבל עידכוני מאמרים שבועיים, חלקם בתשלום, בדואר אלקטרוני.

חברות תעופה בינלאומיות

www.airlinerworld.com Airliner World, מגזין שמוקדש כולו לקוי תעופה בינלאומיים, מטוסי נוסעים וסקירה נרחבת של תעשיית התעופה בכל העולם, מציג מהדורת אינטרנט שכוללת בין השאר כותרות חדשות, מאמרים, סקרים וקישורים ללקט נבחר של אתרים אחרים הנוגעים למגוון היבטים בתחום התעופה. מטבע הדברים תכני הגיליון האחרון קשורים באופן ישיר לאירועי ה-11 בספטמבר וכוללים בין השאר מידע על היקף פיטורי העובדים בקוי תעופה שונים, חשיפת טכנולוגיות אבטחה חדשות במטוסים, חקיקות חדשות בנושאי מיגון שדות תעופה וכיו"ב. כדאי מאד להציץ במחלקת הקישורים של האתר - זו מציעה מאגרי מידע על חברות תעופה בינלאומיות ונמלי תעופה בינלאומיים, מידע על מופעי תעופה, מוזיאוני תעופה, הצעות עבודה רלוונטיות בתחום וקישורים אל אתרי האינטרנט של חילות אויר במגוון מדינות.

ארכיון מאמרי היי טק

cma.zdnet.com/texis/test/biztech פורטל המחשבים zdnet מציע דרך מהירה לאיתור מאמרים שראו אור בכ-200 כתבי עת מקצועיים, מגזינים ומדורי היי טק. הארכיון אוצר למעלה מ-300,000 מאמרים ומאפשר ניווט על פי נושאים או על פי מונח מפתח. המאמרים מאורגנים ומסווגים תחת עץ נושאים וביניהם מידע חדשותי על חברות היי-טק, ניתוחי שוק, מידע בורסאי על חברות היי-טק, סחר אלקטרוני, אבטחת מידע, ביוטכנולוגיה ועוד. בארכיון המאמרים הזה פועל גם שירות התראות של סוכן החכם, המאפשר להזין מונח מפתח (כמו למשל שם חברה, בעלי תפקידים, סמל מניה או שם מוצר) ולקבל דיווחים שוטפים בדואר אלקטרוני בכל פעם שתופיע במאגר ידיעה חדשותית רלוונטית לנושא.

מדריך אירועים בסוכות

www.mapa.co.il מה הבילויים הטובים ביותר בחופשת החג? לאן כדאי לצאת לטייל ומה המקום האידיאלי לנפוש? לקראת החג ערך וליקט מדריך מפה באינטרנט את "מדריך סוכות"

- מדריך שלם לפעילויות תרבות ופסטיבלים ברחבי הארץ. תמצאו כאן בין השאר מבחר של הצעות ליום כיף באזורים שונים בארץ בהם מתקיים פסטיבל או אירוע אחר בחג. בנוסף לריכוז האטרקציות התרבותיות נותן המדריך המלצות על טיול מתאים, מסעדה מומלצת, מקום לינה ואטרקציות תיירות באזור בו נערכת הפעילות.

ביטחון בשדות תעופה

www.faa.gov/ats/ata/airport_cert/airport_cert.html עומדים לפני נסיעת עסקים בארה"ב שמלווה במספר טיסות פנים? רוצים לבדוק את רמת הבטיחות בשדות תעופה שונים בארה"ב ולתכנן בהתאם את המסע? מנהל התעופה הפדרלי החמיר את אמות המדה לבדיקות בטחוניות בשדות התעופה ברחבי ארה"ב. עמוד הבית הזה מונה את כל אותם נמלי תעופה שעומדים בדרישות הבטחוניות החדשות. הרשימה מציגה את שם נמל התעופה, סמלו ומיקומו המדויק.

סיסמאות

www.counterpane.com/passsafe.html אם אתם מרבים להשתמש באתרים מבוססי סיסמא ואתם מתקשים לשנן ולזכור בעל פה כל סיסמא ושם משתמש - תמצאו בכתובת הזו תוכנת שירות לחלונות שתאפשר לכם לאחסן את מגוון הסיסמאות ושמות המשתמש על קובץ מוצפן בדיסק הקשיח. כדי להגיע אל הקובץ תדרשו לזכור רצף תוים אחד אחד בלבד - ולשלוף את כל היתר.

anatcohen@globes.co.il