מת אורי לויט: הפך בשעתו את פועלים השקעות לאימפריה והיה סיו"ר דנקנר

שנה לאחר העברת השליטה בפועלים השקעות פרש לויט מהחברה לטובת תפקיד סגן היו"ר של קבוצת דנקנר ותפקיד דומה בהשקעתה המרכזית, חברת הכבלים מת"ב

בסוף השבוע הלך לעולמו אורי לויט, 63, לשעבר מנכ"ל חברת פועלים השקעות וסגן יו"ר קבוצת דנקנר. שמואל דנקנר, שלויט שימש כיד ימינו בשנים 98'-2000, אמר היום (א'): "אורי היה אדם מאוד מאוד חכם, בעל יכולת ניתוח בלתי רגילה. הוא היה קובע דרך ונצמד אליה בעקשנות".

דנקנר ציין, כי "אחד הדברים שאפיינו את לויט היו אורח חיים של הצנע לכת, שגרם לרבים לטעות בהערכת יכולותיו. מעבר לכל אלה, אורי היה איש ישר, חבר והיתה לו מסירות ללא גבול למקום שבו עבד ולמשפחתו".

לויט מונה בשנת 81' למנכ"ל פועלים השקעות, בעת שהיתה עדיין בבעלות בנק הפועלים. במהלך 17 שנה שבהן ניהל אותה הפכה פועלים השקעות מחברה פסיבית לגוף השקעות דינמי בתחומי התעשייה, הנדל"ן, התקשורת וההיי-טק.

עדות לפועלו של לויט בחברה היא עליית ערכה מ-5 מיליון דולר בתקופה שבה נכנס לתפקידו ל-270 מיליון דולר, השווי שלפיו נמכרה בסוף 96' לקבוצת שרם-פודים-קלנר. עם ההשקעות הבולטות שביצעה פועלים השקעות תחת לויט נמנות טלדטה, הזרע, רשת, אורלייט, מת"ב, טלדור ומקסימדיה.

שנה לאחר העברת השליטה בפועלים השקעות פרש לויט מהחברה לטובת תפקיד סגן היו"ר של קבוצת דנקנר ותפקיד דומה בהשקעתה המרכזית, חברת הכבלים מת"ב. הסכם ההעסקה של לויט הפך אותו לאחד המנהלים השכירים המתוגמלים במשק. בשנת 99' עמדה עלות שכרו בקבוצת דנקנר על 16.7 מיליון שקל.

בחודש ספטמבר אשתקד פרש מהקבוצה, לאחר שלוש שנים, ופנה לעסקים פרטיים. עם פרישתו אמר לויט, כי "יש לי רצון להפוך ליזם ואין סיבה שמה שעשו אחרים לפני, לא אעשה בצורה טובה יותר. יש לי מוניטין כמי שניהל עסקים ברמה גבוהה בארץ ובחו"ל ושיכול להנהיג פעילויות בקנה מידה גדול".