ליטו אופסט זיו - מכירת הפעילות תמורת 5 מ' ש'

יצרנית אריזות הקוסמטיקה ליטו אופסט זיו, שבשליטת חברת הברוקרים דור ברגר, חתמה בשבוע שעבר על הסכם על פיו תמכור לפרנקל ובניו את פעילותה העסקית וכן רכוש וציוד של החברה. בכוונתה של פרנקל להמשיך את פעילותה העסקית של זיו בתחום האריזות, כך שייווצר רצף מתן שירותים ואספקת סחורה לצדדים שלישיים. בתמורה לפעילותה העסקית של החברה, תשלם פרנקל לזיו במשך תקופה של שנתיים אחוזים מהסכומים שייגבו ע"י פרנקל בגין לקוחות שהיו לקוחותיה של זיו. בתמורה לציוד ולרכוש הנמכרים תשלם פרנקל 5 מיליון שקל (מחצית במזומן והיתרה בתשלומים). במסגרת ההסכם, העניקה זיו לפרנקל זכות קדימה ברכישת המלאי של זיו במנגנון ובמחירים כמפורט בהסכם. בעקבות חתימת ההסכם, תיכנס פרנקל למפעל זיו בבית שמש ותספק את כל ההזמנות הפתוחות של זיו, עובר לחתימת ההסכם.

על רקע העסקה, מבקשת זיו לאשר כי בכוונתה וביכולתה לעמוד בכל התחייבויותיה הקיימות והצפויות ולפרוע את כל התחייבויותיה, בין מתמורת העסקה ובין ממקורות כספים אחרים הקיימים לחברה. זיו מבהירה כי לא נחתם ולא ייחתם בהסכם כלשהו בין החברה לבין גרפיקה בצלאל, עימה ניהלה מו"מ מתקדם לשיתוף פעולה. בעקבות אותו מו"מ, הודיעה זיו לעובדיה בתחילת החודש שעבר על הפסקת עבודתם.

ליטו אופסט זיו עוסקת בייצור ושיווק של אריזות קרטון יוקרתיות ומתמחה באריזות מורכבות מקרטון למוצרים המיועדים בעיקרם לתעשיית הקוסמטיקה והפרמצבטיקה. ייצור האריזות ע"י החברה נעשה בהתאם לדרישות עיצוביות של הלקוחות ובשיטות ייצור שפותחו ושוכללו ע"י החברה.

בשנים האחרונות הציגה החברה תוצאות גרועות. שנת 2000 הסתיימה בהפסד של 2.6 מיליון שקל, ובמחצית הראשונה של 2001 רשמה החברה הפסד של 2.8 מיליון שקל. בזיו הסבירו, כי ההפסדים בירידה במכירות כתוצאה מהקטנת הביקושים, שחיקת המירווח הגולמי ותקלות בייצור.

בעלת השליטה בזיו, חברת הברוקרים דור ברגר, ציפתה לשחזר את הצלחתה עם חברה תעשייתית אחרת, גבור ספורט, שבסוף העשור הקודם הניבה מכירתה רווח עצום לחברת הברוקרים. אלא שזיו לא סיפקה את הסחורה, וכעת מוותר עמית ברגר, בעל השליטה בחברה, על תקוות אלו.

דור ברגר עצמה דיווחה בשבוע שעבר כי עמית ברגר, שהחזיק ב-58% מההון בחברה (לאחר שקנה את חלקו של שותפו, אודי דור), ימכור 25% מהמניות לידי חברה קפריסאית, במחיר של 4.9 שקלים למניה. ברגר יפיק רווח הון נאה של כ-3 מיליון שקל על מכירת המניות, שאותן רכש לפני מספר חודשים מידי מנורה גאון אחזקות לפי מחיר של כ-3.5 שקלים למניה.

בדור ברגר סירבו לפרט את זהות העומדים מאחורי החברה הקפריסאית, אך ככל הידוע מדובר בידיד קרוב של ברגר שעד היום לא היה מעורב בעסקיו. דור ברגר, המושפעת לרעה מהמשבר בשוק ההון, סיימה את המחצית הראשונה של השנה בהפסד של 2.5 מיליון שקל. במהלך הרבעון השני, השלימה החברה את מיזוג פעילות ניהול ההשקעות שלה עם זו של בית ההשקעות קפיטל, כחלק ממגמת הקונסולידציה בשוק ההון המקומי.