דיסני השלימה את עיסקת פוקס פמילי: סבן וניוז קורפ קיבלו 2.9 מיליארד דולר

לעומת 3 מיליארד דולר כפי שסוכם ביולי * אנליסטים: זו עדיין רכישה יקרה מאוד לדיסני * פוקס פמילי ייהפכו ל-'ABC פמילי'

וולט דיסני השלימה אתמול (ד') את רכישת פוקס פמילי וורלדוויד תמורת 5.2 מיליארד דולר, מחיר הנמוך בכ-100 מיליון דולר ממחיר הרכישה המקורי שהוכרז ביולי.

דיסני רכשה את פוקס מחברות ניוז קורפ וסבן אנטרטיינמנט, חברתו של המפיק הישראלי לשעבר חיים סבן, שכל אחת מהן החזיקה בה נתח של 49.5%. בנק ההשקעות אלן אנד קו החזיק באחוז הנותר.

דיסני אישרה כי מחיר המכירה הסופי כלל 2.9 מיליארד דולר במזומן ונטילת חובות בהיקף של 2.3 מיליארד דולר. העיסקה המקורית כללה דרישה לתשלום של 3 מיליארד דולר במזומן.

הוזלת המחיר היתה יותר דחיפה פסיכולוגית לדיסני מאשר חיסכון משמעותי, מעריך אנליסט מסוטרו אנד קו. "בטווח הארוך זה ממש לא ישנה", אמר, "בכל מקרה, זו עדיין נחשבת לרכישה יקרה עבור דיסני".

סיכום העיסקה בא בעיתוי הנכון מבחינתה של ניוז קורפ, שבשליטת רופרט מרדוק, הזקוקה למזומן כדי לממן את מאמצי הרכישה של היוז אלקטרוניקס, שבבעלות ג'נרל מוטורס. ניוז קורפ מעוניינת בהיוז בשל רצונה להשתלט על פעילות שידורי הלויין שלה, DirecTV.

גם אקוסטאר מדנבר מגלה עניין בהיוז מאותה סיבה. פוקס פמילי, שתזכה עם שיוכה לקבוצת דיסני לשם חדש - ABC-פמילי (רשת הטלוויזיה של דיסני) מגיעה ל-81 מיליון מנויי כבלים בארה"ב. אמש מסרה דיסני כי תמתג את הערוץ מחדש בתחילת נובמבר ותכריז בינואר על שינויים בלוח המשדרים.

העיסקה מרחיבה את פריסת תוכני דיסני ברחבי העולם. כבר עתה מחזיקה הקבוצה ב-76% מהבעלות בפוקס קידס אירופה, ערוץ הילדים המשדר ל-24 מיליון בתים, שעוד 10 מיליון צופים בו בדרום אמריקה. "אנו שמחים שהשלמנו את מה שנחשב עבורנו לרכישה אסטרטגית, ובהתרגשות רבה אנו פונים עכשיו להשקת שירות ABC פמילי בארה"ב וממשיכים להרחיב את שירותי פוקס קידס, שיעבור בסופו של דבר מיתוג מחדש, באירופה, בדרום אמריקה ובכל מקום אחר".