מחקר ופיתוח? חברת התוכנה סינאל, שגייסה אשתקד 30 מיליון שקל, מתכוונת לרכוש ברוב כספי ההנפקה נדל"ן ביוקנעם מידי בעלי השליטה

בין המוכרים: המנכ"ל גבי בוגנים, רוה"ח זינגר-ניר, שמעון חפץ ועוזי נתנאל; בתשקיף ההנפקה נכתב בזמנו כי תמורת ההנפקה מיועדת למטרות "מחקר ופיתוח, הרחבת השיווק בשווקים קיימים וחדירה לשווקים חדשים"

מעטים שמו לב לדיווח שהעבירה לבורסה לסוף השבוע חברת סינאל תעשיות, העוסקת בפיתוח וייצור של מערכות איסוף נתונים וניהול. החברה, שגייסה ביולי אשתקד כ-30 מיליון שקל (נטו) בהנפקת מניות לציבור, הודיעה על עיסקה לרכישת הבעלות בחברת דורסל מאת מספר בעלי עניין. תמורת החברה הפרטית אשר לה זכויות במקרקעין ביוקנעם עילית, תשלם סינאל 5.3 מיליון דולר (23 מיליון שקל). קרי, רוב כספי הגיוס מהציבור. סכום הרכישה עשוי לקטון ב-500 אלף דולר בהתאם לתנאים מסוימים שנקבעו.

תשקיף ההנפקה של סינאל יגלה שלכסף שגויס מהציבור לא נקבע ייעוד ספציפי, אך החברה הדגישה כי התמורה תשמש אותה "לפעולות מחקר ופיתוח, הרחבת השיווק בשווקים קיימים וחדירה לשווקים חדשים, וכן למטרות אחרות, לרבות רכישה אפשרית של גופים אחרים, כפי שתמצא החברה לנכון מעת לעת". רכישת נדל"ן לא הוזכרה בתשקיף.

מנכ"ל סינאל, גבי בורגנים, מסר היום בתגובה כי רכישת הנכסים מידי בעלי עניין (הוא עצמו, משרד רוה"ח זינגר-ניר, שמעון חפץ, עוזי נתנאל ואברהם ברנט ואחרים) תשפר את התשואה על יתרות המזומנים של סינאל, לעומת הריבית המתקבלת בבנקים ותחסוך לחברה שכ"ד.

סינאל שוכרת מדורסל כמחצית מנכס בן 5,000 מ"ר ביוקנעם, כשאת המחצית השנייה שוכרת חברת הטכנולוגיה שרלוט'ס ווב מקבוצת MRV. על פי תנאי הסכם השכירות שנחתמו באוגוסט 97', נקבעה תקופת השכירות ל-6 שנים עם אופציה להארכה. דמי השכירות החודשיים עומדים על כ-18.5 אלף דולר ומשולמים לשנה מראש. דורסל מחזיקה גם קרקע בת 6,500 מ"ר ביוקנעם, המיועדת לבניית משרדים להשכרה בטח בן 12 אלף מ"ר.

בוגנים: "אי אפשר לקשור בין ההנפקה להשקעה הנוכחית, מאחר שבשנה וחצי האחרונה נוספו לסינאל רווחים של כ-9 מיליון שקל והיא לא חילקה דיבידנדים. יש לנו עודפים גדולים של כסף מזומן (כ-34 מיליון שקל בסוף יוני השנה - ש.ש.) ועל הסכום שנשקיע בנכסים ניתן יהיה לקבל תשואה של כ-11% לעומת 6% בבנקים. ההשקעה נעשית במסגרת מדיניות החברה להיות בעלת הנכסים שמהם היא פועלת. מדיניות שאני כמנכ"ל הנהגתי עוד לפני ההנפקה בבורסה".

להערכת בוגנים, מדובר בהערכה שתתרום לשיפור הרווחיות של סינאל. לדבריו התשואה שתתקבל מהשכרת הנכסים ביוקנעם תגיע לכ-11%. לדבריו, סיימה דורסל את השנה הקודמת ברווח נקי של 2.5 מיליון שקל. את הערכת השווי של הנכסים ביצעו עבור דירקטוריון סינאל השמאי אבי מנדלסון והיועץ הכלכלי יחיאל אבן.

חברת סינאל תעשיות המפתחת בין היתר מערכות נוכחות עובדים, מערכות בקרת גישה, מערכות בקרת ריצפת ייצור ובשיווקן בארץ ובחו"ל, סיימה את המחצית הראשונה של השנה עם רווח נקי של 2 מיליון שקל. את השנה הקודמת כולה סיימה החברה ברווח נקי של 7 מיליון שקל מהכנסות של 53 מיליון שקל. זאת לאחר שנת שיא ב-99', שעל בסיסה הונפקה החברה, שהסתיימה ברווח נקי של 11 מיליון שקל.