קונקס זכתה במכרז להפעלת 36 קווי תחבורה באשדוד ובטבריה

מחיר נסיעה עירונית בעיר טבריה יעלה 2 שקל, הוזלה של 50%. נסיעה מאשדוד לתל-אביב תעלה 6.2 שקל, לעומת 14 שקל כיום (הוזלה של 56%), ונסיעה מאשדוד לרחובות תעלה 5.8 שקל, במקום 13 שקל

חברת קונקס זכתה במכרז להפעלת 36 קווי תחבורה ציבורית, באשדוד ובטבריה. החברה, שהוקמה בשותפות בין חברת ההסעות הישראלית בלו ליין טורס והתאגיד הצרפתי C.G.E.A, תוזיל את מחירי הנסיעה באוטובוסים ביותר מ-50% מהמחירים שגובה כיום קואופרטיב אגד.

מחיר נסיעה עירונית בעיר טבריה יעלה 2 שקל, הוזלה של 50%. נסיעה מאשדוד לתל-אביב תעלה 6.2 שקל, לעומת 14 שקל כיום (הוזלה של 56%), ונסיעה מאשדוד לרחובות תעלה 5.8 שקל, במקום 13 שקל.

המכרז כולל הפעלת חמישה קווים בינעירוניים בין אשדוד לתל-אביב, 6 קווים איזוריים בין אשדוד לרחובות, אשקלון וקרית-מלאכי, ו-25 קווים עירוניים בטבריה.

מנכ"ל משרד התחבורה, בן-ציון סלמן, אמר, כי המשרד פועל להגברת השימוש בתחבורה הציבורית על-ידי הפיכתה ליעילה וזולה. העדפת התחבורה הציבורית על פני הרכב הפרטי תקל לדבריו באופן משמעותי על העומס בדרכים.

זאב הורן, מחברת הורן את ליבוביץ', אמר ל"גלובס": "המחיר שזכה הוא מעל לכל ספק מחיר הפסד. ההבדל בין ההצעות גבוה מ-25%. תוצאת המכרז מכאיבה, חיכינו למכרזים האלה כל כך הרבה שנים, אבל אנחנו לא יכולים להתחרות בחברות מחו"ל שמוכנות לזכות בכל מחיר.

"אנחנו לא מוכנים לספוג הפסדים של 15-10 מיליון שקל בשנתיים הראשונות, באסטרטגיה של להיכנס בכל מחיר. מה שיקרה בסופו של דבר הוא מצב של אגד מספר 2: כמה קבוצות ענק בודדות יפעילו את התחבורה הציבורית, ואותנו ירדימו. אני בספק מאוד גדול אם לגשת למכרז השלישי, בגוש דן - חבל להשקיע כסף וזמן במכרז אבוד מראש", אמר הורן.

החברה הצרפתית גברה על 8 קבוצות מהארץ ומחו"ל. בין המתמודדים: נתיבי אקספרס, חברת הנסיעות והתיירות נצרת, קבוצת הורן את ליבוביץ' ויבואני הרכב מאיר.

חברת C.G.E.A TRANSPORT היא המפעיל הפרטי הגדול ביותר של התחבורה הציבורית באירופה, ופועלת בעשרות מדינות בעולם למעלה ממאה שנה. החברה מעסיקה 40 אלף עובדים, ומפעילה צי של 13 אלף אוטובוסים. מניות החברה מוחזקות בשליטה מלאה בידי חברת וויוונדי, שמתמודדת על המכרז להקמת הרכבת הקלה בירושלים.