שוחט לסנה: כניעתך לעובדי הנמלים מבישה, זהו יום של חרפה לישראל

סנה: תפעול פרטי של הנמלים הוא החלטה לא טובה, ולכן החלטתי על 3 חברות-בנות במסגרת רשות הנמלים

שר האוצר לשעבר, ח"כ אברהם שוחט, תקף היום (ב') בוועדת הכספים את חברו למפלגה, שר התחבורה אפרים סנה , והאשים אותו בכניעה מבישה בשל ההסכם שחתם על פועלי הנמלים, אשר מבטל את הפרטת נמל היובל שיזם שוחט.

שוחט תקף את סנה בדיון על תקציב משרד התחבורה: "ההסכם עם פועלי הנמלים הוא פיקציה מאין כמוה. התקפלת בצורה מבישה מול קבוצה מיליטנטית ומזיקה, שהשתלטה על נמל אשדוד בגיבוי של עמיר פרץ . בושה וחרפה איך שהיא מתנגדת להפרטת נמל היובל. אחרי שדחית פעם את שיטת ה-BOT, אין לך יותר סיכוי לקבל אותה בעתיד.

"תשכח מההפרטה כשבנמל מתקבלים לעבוד רק קרובי משפחה של העובדים. למה בכלל היית צריך לחתום איתם, ואחרי שחתמת, למה אתה מתגאה בזה? אמרת שחתימת ההסכם היתה יום גדול לנמלים. לי היה מצב רוח אחרי ששמעתי את זה... זהו כישלון אחד גדול. לא היית צריך להיכנע, ואחרי שנכנעת, לפחות אל תאמר שזה היה יום גדול, כי זה יום של חרפה למדינת ישראל", הטיח שוחט בסנה.

סנה לא נשאר חייב. "אני חולק עליך", השיב לשוחט, "אני בדעה שה-BOT לא היתה החלטה טובה. את המוקש הזה ראיתי מיד כשנכנסתי לתפקיד, ולכן החלטתי ללכת על שלוש חברות-בת שיפעלו במסגרת רשות הנמלים. נמל היובל הוא לא חדש, אלא צריך לקום בחצרו של נמל אשדוד הקיים. חתימת ההסכם היא בהחלט יום גדול, כי הגענו לתוכנית מעשית וניצחה האידיאולוגיה שלי ולא שלך".

סנה התפלמס גם עם ח"כ מוסי רז (מרצ) על סלילת כביש הטבעת המזרחי של ירושלים, שנכלל בתקציב ועובר בחלקו בשטחי הרשות הפלשתינית. רז פקפק בכדאיות הסלילה בשעה שכבישים חדשים אחרים שנסללו בשטחים שוממים היום.

סנה השיב: "לא לתמיד יהיו דרכי ציון אבלות. אי אפשר שחרב האינתיפאדה תרחף לנצח על התקציב. זהו כביש יקר, שסלילתו כרוכה במבצעים הנדסיים מסובכים, אשר יהיה לתועלת שני העמים. בלעדיו יהודה ושומרון יהיו מנותקים זה מזה. גם לפלשתינים אין תוואי חיבור אחר".

רז הוסיף ושאל מדוע צריך לכרות מנהרה מתחת להר הצופים עבור כביש הטבעת. סנה השיב: "היא תהיה לתועלת תושבי מעלה אדומים, שמתקשים היום להגיע לירושלים, וגם תקל על תושבי הגבעה הצרפתית בדרכם העירה" - רמז להוריו של רז, שמתגוררים בגבעה הצרפתית, לפי מידע מוקדם שקיבל סנה מעוזרו.

סנה רמז לוועדה, כי הוא מנע את התפטרות סגנו, אבי יחזקאל, על ידי גיוס 40 מיליון שקל נוספים לתקציב הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, כדי להעמיד את התקציב על 200 מיליון שקל כפי שהובטח, ולא על 160 מיליון כפי שהוקצב. בשבוע שעבר איים יחזקאל בוועדת הכלכלה להתפטר בגלל קיצוץ התקציב.

סנה אמר, שבכוונתו לבקש מהאוצר להגדיל את תקציב המאבק בתאונות הדרכים ל-240 מיליון שקל. שוחט חזר וגער בו: "אל תלך לשר האוצר, כי אין לו מאיפה לקחת בשבילך, כמו ליתר השרים".

יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה) עודד את סנה לבקש את תוספת התקציב. הוא אפילו הבטיח שהוועדה תאשר את הגדלת תקציב המאבק בתאונות, בתנאי שחלק מהכסף יופנה לשיעורי הדרכה בבתי ספר.

סנה מסר, כי תקציבו הוא היחיד שגדל השנה ריאלית. הוא עומד על 6.5 מיליארד שקל - תוספת של 735 מיליון שקל במזומן, ועוד 1.45 מיליארד שקל בהרשאה להתחייב, שיאפשרו השנה להשקיע בפיתוח כבישים חדשים 3 מיליארד שקל.