בית המשפט: כתב ערוץ 1 איתן אורן הוציא דיבה על העיתונאי נדב העצני

פרסומי הדיבה נאמרו בעקבות כתבה שפרסם אורן ביומן של הטלוויזיה הישראלית על טקס השבעה לחברות בארגון אי"ל, שבועות אחדים לפני רצח רה"מ יצחק רבין ז"ל

כתב הערוץ הראשון של הטלוויזיה, איתן אורן, הוציא את דיבת העיתונאי עו"ד נדב העצני ממעריב. כך קבע שופט בית המשפט השלום בירושלים נועם סולברג.

השופט קבע, כי בעיני האדם הסביר הלשון שנקט הנתבע בין שהתכוון לפגוע בתובע ובין שלאו עלולה להטיל דופי ביושרו של התובע כאדם וביושרו המקצועי כעיתונאי.

פרסומים כאלה אודות התובע עלולים להשפילו בעיני הבריות, לבזותו, לפגוע במשרתו ובמקצועו, ולכן קבע השופט כי מוטלת על אורן האחריות לפרסום לשון הרע על התובע. פסק הדין ניתן לאחרונה בתביעה דיבה שהגיש נדב העצני, באמצעות עו"ד אמיר רוזנברג, נגד אורן בעקבות שלושה פרסומים שונים.

פרסומי הדיבה נאמרו בעקבות כתבה שפרסם אורן ביומן של הטלוויזיה הישראלית על טקס השבעה לחברות בארגון אי"ל, שבועות אחדים לפני רצח רה"מ יצחק רבין ז"ל. הכתבה עוררה רושם עז וגררה טענות שהטקס היה פיקטיבי ובוים על-ידי אבישי רביב.

בעקבות הטענות על ביום הטקס פרסם אורן כתבה במוסף 7 ימים של ידיעות אחרונות שבה אמר: "בנו של אליקים העצני, עיתונאי ממעריב ששמו נדב, תרם לא מעט לפרסום השקרים וההסתה נגד רשות השידור ונגדי בפרשת טקס ההשבעה". בריאיון לקול ישראל אמר אורן "הרבה אנשים חגגו על הדם. ישנו אחד, קוראים לו נדב העצני, שראיין אנשים שנשבעו על הקבר והם הפליאו בשקרים, ואני יודע למה הוא נתן להם במה כזאת. כיון ששנתיים קודם לכן לרצח רבין ראיינתי את אבא שלו, שהשווה בין רבין לפטן, שהוא בוגד. וזה פגע מאוד באליקים העצני".

בפסק הדין כתב השופט כי האשמותיו של אורן חמורות במיוחד על רקע "החשבון" שקיים כביכול ביניהם. השופט קבע כי בפרסומים אלו יש משום לשון הרע. העצני העמיד את תביעתו על סך 200 אלף שקל. בית המשפט יכריע בשיעור הפיצוי בשבועות הקרובים.

(א' 17597.00)