אחרי 20 שנה: שטראוס-עלית עומדת להיפרד מטמיר-כהן

טמיר-כהן במו"מ למיזוג עם באומן-בר-ריבנאי כדי להשאיר ברשותו חלק מתקציב שטראוס

קבוצת שטראוס-עלית עומדת לשנות את מערך הפרסום שלה. במסגרת זו צפויה הקבוצה, שבבעלות משפחת שטראוס, להפסיק את ההתקשרות עם משרד הפרסום טמיר-כהן, המלווה בנפרד את פעילות עלית ושטראוס מאז היווסדו לפני 20 שנה. תקציב שתי החברות הוא עוגן מרכזי בפעילות משרד טמיר-כהן. כך נודע ל"גלובס".

בכפוף לתנאי מסוים, יישאר תקציב שטראוס בחלקו בניהול טמיר-כהן, אם טמירכהן יתמזג עם משרד פרסום אחר. לאור זאת, מתקיים מו"מ מואץ למיזוג בין טמירכהן ובין משרד באומן-בר-ריבנאי.

אם יגיעו מגעים אלה לכלל הסכם, תרכוש סוכנות הפרסום הבינלאומית ג'יי וולטר תומפסון, השותפה בטמיר-כהן (50%), אחזקות גם בבאומן-בר-ריבנאי, המייצג בארץ את סוכנות הפרסום סאצ'י אנד סאצ'י, שאינה מחזיקה מניות במשרד הישראלי. JWT רכשה את אחזקותיה בטמיר-כהן לפני שנתיים לפי שווי של 30 מיליון דולר.

אם יתבצע מיזוג בין טמיר-כהן ובין באומן-בר-ריבנאי, יקבל המשרד המאוחד נתח מתקציב שטראוס, אך לא מתקציב עלית, שכן באומן-בר-ריבנאי קיבל לאחרונה את ריכוז כל תקציב הפרסום של תמ"י-בסטפוד מקבוצת יונילבר, המתחרה בעלית.

בשלב זה נראה, כי תקציב הפרסום של עלית ושטראוס יימסר לחברת הפרסום החדשה שתקום כתוצאה ממיזוג בין ראובני-פרידן ובין משרד-רבן ושות', שבבעלות חברת האחזקות IPG (‏60%) ועירית קופלר-שטראוס. המשרד הממוזג יפעל בשליטת IPG, שצפויה לרכוש אחזקות גם בראובני-פרידן, המייצג את הסוכנות העולמית ליאו ברנט.

בנוסף לחברה זו, יחזיק בחלק מתקציב הפרסום של שטראוס ועלית משרד הפרסום שלמור-אבנון-עמיחי, בבעלות סוכנות הפרסום הבינלאומית יאנג & רוביקאם (25%). האחרונה מנהלת את תקציב הפרסום הבינלאומי של פריטו ליי, השותפה בעלית מזון (50%).

עוד נודע ל"גלובס", כי שטראוס-עלית בוחנת גם את אפשרות שילובו של אדלר חומסקי & ורשבסקי, המייצג את סוכנות הפרסום גריי אינטרנשיונל, המנהלת את תקציב דנונה בעולם.

נכון להיום, שני המשרדים שמקומם מובטח במערך הפרסום החדש של שטראוס-עלית הם: רבן יחד עם ראובני-פרידן IPG ושלמור-אבנון-עמיחי.

לא ניתן היה להשיג את תגובת יורם באומן ודוד טמיר. דובר שטראוסעלית אישר ל"גלובס", כי הקבוצה בוחנת את ההיבטים הקשורים במערך הפרסום שלה לשנת 2002, אך סירב להתייחס לפרטי השינוי.

עוד נודע ל"גלובס", כי קבוצת שטראוס-עלית עומדת לערוך מכרז לבחירת חברת מיתוג (BRANDING) לבנייה מחדש של המותגים עלית ושטראוס. במכרז יקחו חלק כל חברות המיתוג הבינלאומיות. דובר הקבוצה מסר בתגובה, כי הקבוצה אכן בוחנת פנייה לחברות המיתוג הבינלאומיות בנושא.