סולתם משווקת בישראל סירים תחת שמה - בלי לציין שיוצרו בתורכיה וביוון

המועצה לצרכנות: זו עבירה על חוק הגנת הצרכן * סולתם מוצרי צריכה: האיכויות שלנו הן הרלוונטיות

חברת סולתם, שהפסיקה לייצר סירים באפריל 2001, מייבאת לישראל סירים שמיוצרים עבורה בתורכיה, ביוון ובספרד, מבלי לציין את ארץ הייצור ובניגוד לכאורה לחוק הגנת הצרכן.

מנכ"ל סולתם מוצרי צריכה, נועה לור, אישרה היום (ה') ל"גלובס", שסולתם מייצרת את הסירים שהיא משווקת בישראל בחו"ל, בלי לציין את היכן יוצרו.

לור: "אנו דואגים שייצור הסירים יעמוד בסטנדרטים של האיכויות שסולתם קבעה, למרות שהסירים מיוצרים בחו"ל. אנו מייצרים על-פי הסטנדרטים ובטכנולוגיה המאפיינת את מוצרי סולתם". לדבריה, החברה אינה מציינת על הסירים את שם המדינה שבה מיוצרים הסירים, מכיוון ש"היא מקפידה על איכויות סולתם, וזה מה שרלוונטי לצרכן".

לדברי לור, "רק על סיר הלחץ מצוין כי הוא מיוצר בספרד, כי סיר לחץ מחויב להיות בתקן מסוים".

יו"ר המועצה לצרכנות, גלית אבישי, אמרה בתגובה, כי אם אכן כך הם הדברים, סולתם עברה שתי עבירות: עבירה על חובת הסימון, המהווה חלק מחוק הגנת הצרכן, והטעיית הצרכן.

אבישי מתכוננת לפנות לסולתם ולתבוע לאפשר לכל צרכן שקנה סיר מיובא להחזירו ולקבל את כספו חזרה, גם אם השתמש בו. בנוסף, תתבע אבישי מסולתם לסמן את כל הנדרש על המוצר. אם החברה תסרב, מתכוונת המועצה לפנות לערכאות.

סולתם מוצרי צריכה היא חברת ניהול השותפה בשתי חברות: סולתם-רדד, המתמחה בכלי-בית ומטבח; סולתם פייס-פלייס, שמתמחה בכספות ובאמצעי מיגון.