בצו בימ"ש נסגרה תחנת הטלוויזיה העצמאית האחרונה ברוסיה, TV-6

כמו בפרשת סגירת NTV של גוסינסקי, גם הפעם מילאה תפקיד חברת אנרגיה - לוקאויל

משרד התקשורת הרוסי סגר אמש בחצות, בהוראת בית משפט לבוררות במוסקבה, את תחנת הטלוויזיה הלא ממלכתית האחרונה שנותרה במדינה, -TV ‏6. שר התקשורת, מיכאל לסין, אמר שלא נותרה ברירה אלא לציית לצו בית המשפט, לבטל את רישיון השידור של התחנה ולהעבירו לידי מפעילים חדשים. התחנה נשלטה על ידי בוריס ברזובסקי, מן ה"אוליגרכים" היהודים הבולטים בימי נשיאותו של בוריס ילצין. ברזובסקי שוהה כעת בארה"ב.

בית המשפט העליון לבוררות ברוסיה הכריז לפני שבוע על תחנת הטלוויזיה כפושטת רגל והוציא צו לסגירתה. ההחלטה נתפסת ברוסיה כניסיון פוליטי להחניק ביקורת על הקרמלין. בית המשפט העליון הפך בכך החלטה של בית משפט בערכאה נמוכה יותר, שאפשרה את המשך פעילות התחנה.

סגירתה של TV-6 מזכירה מאוד את סגירתה בשנה שעברה של התחנה הפופולרית העצמאית האחרת ברוסיה, NTV, שנוסדה ונשלטה על ידי איל ההון היהודי ולדימיר גוסינסקי (בעל 25% מהוצאת העיתון מעריב). תחנה זו עוקלה בהוראת בית משפט על ידי חברת הגז הגדולה במדינה, גזפרום, הממלכתיתלמחצה, בטענה שהיא ערבה לחובות של מדיה מוסט, החברה האם של NTV, שלא נפרעו. במקרה של TV-6 מחזיקה חברת הנפט הממלכתית-למחצה לוקאויל ב-15% ממניותיה.

רבים מעיתונאי ועובדי TV-6 הם אנשי NTV לשעבר. הבוקר דנו העובדים שעות במצב. מנכ"ל התחנה, יבגני קיסיליוב, הבטיח ל-1,200 העובדים שהתחנה תחזור לשדר, מאחר שבכוונתו להשתתף במכרז לרישיון הפעלת תחנה חדשה על התדר שהוקצה ל-TV-6.

שר התקשורת לסין אמר שהמצב הנוכחי נוצר בעקבות אי הבנות בין סגל העובדים לחברת הנפט לוקאויל ולמשרד התקשורת. לדבריו, אם הבעיות ייפתרו, התחנה תחזור לפעול.