נמשכת הפרטת התחבורה הציבורית: מהשבוע הבא - קווים פרטיים גם בערים נהריה וצפת

פתיחת ענף התחבורה הציבורית לתחרות נמשכת. החל מיום שני הבא יופעלו קווי אוטובוסים פרטיים גם בנהריה ובצפת. משרד התחבורה הודיע היום (ד'), כי חברת נתיב אקספרס, שבבעלות חברת הנסיעות והתיירות נצרת, תפעיל קווי אוטובוסים פרטיים בנהריה ובצפת.

החברה החלה בחודש שעבר להפעיל כ-40 קווי אוטובוסים בין חדרה ובין נתניה. נתיב אקספרס תפעיל 45 קווי שירות עירוניים איזוריים ובינעירוניים בנהריה ובצפת. תעריפי הנסיעה בקווים אלה יהיו זולים ב-30%-20% מתעריפי הנסיעה של אגד כיום.

כך לדוגמה, נסיעה מצפת לקריית שמונה תעלה 15.8 שקל לעומת 22.5 שקל. מחיר נסיעה עירונית תהיה 3.2 שקלים לעומת 4.2 שקלים כיום.

נתיב אקספרס תכננה מחדש את מערך התחבורה הציבורית בנהריה, והגדילה את תדירות הנסיעה בעיר ב-43% ובצפת ב-32%. כן תפעיל החברה שירות חדש לשכונות וליישובים, שלא הופעלה בהם עד כה תחבורה ציבורית.

עד כה פורסמו מכרזים להפעלת 200 קווי אוטובוסים עירוניים ובינעירוניים בכל חלקי הארץ.

שר התחבורה, ד"ר אפרים סנה, מסר, כי בחודשים הקרובים ייכנסו מפעילי תחבורה ציבורית חדשים באיזורי רמלה, מודיעין עלית ובאר-שבע-ת"א. תעריפי הנסיעה בקווים אלה יהיו זולים, לדבריו, בעשרות אחוזים מהתעריפים הנהוגים כיום.

מנהל השיווק של אגד ודוברה, רון רטנר, אמר, כי אגד מברך על המשך תהליך הרפורמה בתחבורה הציבורית ועל היוזמה להוזלת תעריפים. יחד עם זאת, יש לזכור שהמפקח על התעבורה במשרד התחבורה הוא זה שאחראי על קביעת מחירי הנסיעה בתחבורה הציבורית.