ישראל פלג: עתיד הקמעונאות - בפינוק הצרכנים

"הקונים מחפשים יותר כיף ורואים בקנייה בילוי. כך גם בפיס, שממצב עצמו כחלק מתרבות הפנאי, ומציע לרוכשים כרטיסי הגרלה יותר הנאה בקניה". כך אמר ד"ר ישראל פלג, סמנכ"ל השיווק והפרסום של מפעל הפיס, בדיון בנושא חדשנות בקמעונאות ובנקודות המכירה, במסגרת כנס הקמעונאות וזכיינות 2002, שהתקיים אמש (ג'), במלון דויד אינטרקונטיננטל בתל אביב.

"כמו בפיס, כך גם הקניה ברשתות מדגישה את החוויה בקניה ואת הרצון לפנק את הקונים", אומר פלג. פלג מתגאה במונח חדש שהוא מנסה להחדיר לשוק העברי: "פנקנות", על משקל RETAILTAINMENT באנגלית, שילוב של קמעונאות ופינוק (entertainment & retail).

"הפנקנות - הקניה עם החוויה והבילוי - היא העתיד של הקמעונאות. בפיס אנחנו כבר בדרך הזאת - "החיש-גד" מעביר מסר של "שיחק לי את היום" (הכיף שבמשחק), ה"סופרלוטו" מציג חלומות שמתגשמים תחת המסר של "אולי הפעם זה שלך", אמר פלג.

"שם המשחק בקמעונאות העכשווית, מעבר לכל סוגי נקודות המכירה והרשתות השונות הוא פנקנות - תתפנקו ותקנו, תהנו מהפנאי ותבלו בקניות", אמר.