אושר שלב א' של אזה"ת מבוא כרמל ליד צומת אליקים

מהוועדה נמסר, כי למרות ההתנגדויות של אגודת אדם טבע ודין, רשות שמורות הטבע והחברה להגנת הטבע, הוחלט לאשר את התוכנית, עקב חשיבותה כתוכנית של אזור תעשייה המאגדת יישובים דרוזיים ויהודיים כשותפים באיזור תעשייה

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה צפון אישרה בשבוע שעבר, לאחר שמיעת התנגדויות של הגופים הירוקים, את שלב א' של איזור התעשייה החדש מבוא כרמל, ליד צומת אליקים.

שלב א' של התוכנית, המאושרת על דרך מס' 6 העתידית, ישתרע על 500 דונם. איזור התעשייה מתוכנן להיות משותף ליוקנעם, מגידו וליישובים הדרוזיים שעל הכרמל, דלית אל כרמל ועוספייה.

מהוועדה נמסר, כי למרות ההתנגדויות של אגודת אדם טבע ודין, רשות שמורות הטבע והחברה להגנת הטבע, הוחלט לאשר את התוכנית, עקב חשיבותה כתוכנית של אזור תעשייה המאגדת יישובים דרוזיים ויהודיים כשותפים באיזור תעשייה. כמו כן אישרה הוועדה המחוזית, לאחר שמיעת התנגדויות, את הרחבת איזור התעשייה ציפורית שבנצרת עלית. ההרחבה תהיה לכיוון מזרח, על שטח של 300 דונם באיזור השיפוט המוניציפלי של כפר קנא. עוד נמסר, כי אישור תוכנית ההרחבה היא ביצוע מדיניות של שילוב המגזר הערבי כשותפים באזורי תעשייה, דבר שיעניק מנוף להתפתחות כלכלית של היישובים הערביים.