ביהמ"ש הטיל עיקול זמני בסך 692 אלף דולר על נכסי טופ-10 והד-ארצי

MTS INCORPORATED - חברה ממדינת קליפורניה בארה"ב, הבעלים והמפעיל של הרשת הבינלאומית טאואר רקורדס, הגישה בהליכי בוררות בלונדון תביעה, בסך 692 אלף דולר, נגד נציגתה בארץ - טופ-10 שיווק (1994) והחברה האם שלה - הד-ארצי.

בספטמבר 1998, נחתם הסכם רישיון בינלאומי בין MTS ל-טופ-10 והד-ארצי (כערבה), על-פיו מונתה טופ-10 כמפיצה בלעדית של חנויות למוצרי מוזיקה וקבלת רישיון וכבעלת רישיון בלעדי בסימן המסחר הבינלאומי טאואר רקורדס בישראל, במסגרת הקמה וניהול של חנויות טאואר רקורדס בארץ.

לטענת MTS, החל מיוני 2001, הפסיקה טופ-10 לשלם לה את התשלומים הרבעוניים בגין דמי ההתחייבות הקבועים והתמלוגים המבוססים על אחוזים מוסכמים, מהמכירות אותן ביצעה טופ-10, וכן, תשלומים בגין דמי הרישיון עבור תוכנת מערכת ההפעלה, שפותחה על-ידי MTS, לשימוש רשת החנויות טאואר רקורדס.

לטענת MTS, סכום החוב הוא כ-692 אלף דולר וטופ-10 והד-ארצי אישרו את קיומו של החוב, לרבות החובה לשלמו, אך נמנעו מלהציע כל פתרון ממשי לפירעונו. MTS ביקשה מבית המשפט המחוזי בת"א להטיל עיקול זמני על נכסי טופ-10 והד -ארצי עד לגובה החוב.

בבקשת העיקול נאמר, כי קיימות ראיות מהימנות לקיומו של חשש ממשי, לפיו תתקשה MTS לגבות את הכספים המגיעים לה מטופ-10 והד-ארצי, לאחר שתזכה בפסק הבוררות נגדן.

השופטת, יהודית שיצר, נעתרה לבקשת העיקול והוציאה צו עיקול זמני על נכסי הד ארצי עד לסך של 692 אלף דולר. (בש"א 4042/02).