פרויקט הרכבת הקלה יצא בקול תרועה רמה לדרך, והיום (ד') זהו היום השני בו נציגי חברות רב לאומיות מהשורה הראשונה, ביניהן בומברדייה, אלסטום וסימנס, נוטלות חלק בסיור מיוחצ"ן היטב אך סגור לתקשורת, בהשתתפות נכבדים רבים, ביניהם שר התחבורה, אפרים סנה. ובכל זאת, חסר מישהו בסיור: נציג אחד הצדיים החשובים ביותר לפרויקט, נציג של העיר בה הרכבת הקלה אמורה לעבור - נציג עיריית ת"א-יפו.
ל"גלובס" נודע, כי קיים למעשה נתק בין הנהלת נת"ע לבין צמרת עיריית ת"א, ולמעשה העירייה מחרימה את נת"ע. במכתב רשמי שהגיע לידי "גלובס", כותב ראש העירייה, רון חולדאי, ליו"ר נת"ע, יוסי קוצ'יק, כי נבצר ממנו להשתתף בטקס, מאחר וההזמנה הגיעה באיחור רב.
חולדאי כותב במכתבו: "שוב הוכחתם (נת"ע - ש.ק), עד כמה עיריית ת"א-יפו נמצאת מחוץ לסדר היום שלכם. כנס זה והסיור לאורך הקו בעיר תוכננו זמן רב מראש, ולא טרחתם לתאמו עם הגופים הרלוונטיים בעירייה. לעצם העניין, בתאריך המדובר אשהה בחו"ל, ונבצר ממני לשאת דברים בשבח ה'קו האדום'".
המכתב ממוען, בין היתר, למנכ"ל נת"ע, צבי לשם, ולמהנדס העיר, דני קייזר, שהוזמן אף הוא. מעניין, שאף גורם בכיר אחר בעיריית ת"א - מנכ"ל, מהנדס, סמנכ"ל בכיר - לא מצאו את הזמן להצטרף לחלק מהסיור, העתיד לשנות את עתידה של העיר.
מקורות בכירים בעירייה מסרו ל"גלובס", כי קיים ניסיון ברור של נת"ע "להוריד את הראש ולכופף את היד" של עיריית ת"א, על מנת שלזו לא יהיה חלק בקבלת ההחלטות הנוגעות לפרויקט.
חילופי הדברים בין העירייה לנת"ע כבר התעוררו בעבר, בעיקר לגבי תוואי הרכבת בשדרות ירושלים ביפו, שעל-פיו הרכבת אמורה לעבור על פני הקרקע. בכירים בעיריית ת"א, ביניהם סגן ראש העיר ויו"ר הוועדה המקומית, מיכאל רועה, דורשים, כי הרכבת תמשיך במסלול תת-קרקעי גם בתחום זה של העיר.
יצוין, כי תוכנית ה"קו האדום" אושרה להפקדה ע"י המועצה הארצית לתכנון ובנייה, בכפוף לרשימת תנאים ארוכה. נושא המסלול התת-קרקעי הוחזר לדיון בוועדות המחוזיות.
הקו האדום ימתח לאורך 22 ק"מ, מתוכם 7.5 ק"מ תת-קרקעיים, והיתרה עילית. לאורך הקו ייבנו 25 תחנות עיליות ותשע תחנות תת-קרקעיות. הקו עובר בפתח-תקווה, בני-ברק, רמת-גן, גבעתיים, תל-אביב-יפו ובת-ים.
נקודה נוספת בה צצו חילוקי דעות בין העירייה לנת"ע, היא לגבי הקו הירוק - הקו השני שנת"ע מתכננת להוציא אל הפועל. אורכו 21 ק"מ, ובו 32 תחנות - החל ממערב ראשון לציון בדרום, דרך מרכז חולון ועד תחנת הרכבת ארלוזורוב בתל-אביב.
גם בעניינו של קו זה, עילי ברובו, הסתיימו ההליכים הביורוקרטים הנדרשים. הכל מוכן מלבד האישור של חולדאי ויועצו לענייני תחבורה, ד"ר תומר גודוביץ'.
קוצ'יק מסר ל"גלובס", כי הבוקר הונח על שולחנו מכתב מאת
חולדאי, בו הוא מברך על הכנס ומביע שוב את תמיכתו בתוכנית הקו האדום. קוצ'יק הוסיף,
כי הן חולדאי והן שר האוצר, סילבן שלום, הוזמנו להופיע בכנס, אך בשל נסיעתם לחו"ל
נבצר מהם להגיע. לדבריו, אין כל נתק בין העירייה לחברת נת"ע, ומתקיימים מגעים
רצופים על מנת לקדם ולזרז את הפרויקט כולו, בכללו הקו האדום
והירוק.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.