מנכ"ל רשות החברות מציע לשר התיירות לפרק את החברה לפיתוח ים המלח

מנכ"ל רשות החברות הממשלתיות, עו"ד ירון יעקובס, מציע לשר התיירות, בני אלון, לפרק את החברה לפיתוח חוף ים המלח, סדום וערד, הנמצאת באחריות משרד התיירות. החברה עוסקת בעיקר בפיתוח תשתיות באיזור ים המלח. בין היתר, היא אחראית על סלילת הכביש הראשי ועל מתקן הטיהור.

יעקובס ממליץ להסמיך את רשות החברות לבצע את הפעולות הדרושות, ולהטיל על רשות החברות, יחד עם החשב הכללי באוצר, לפעול לגיבוש הסדרי החובות עם הנושים של החברה. יעקובס מציין בהצעת ההחלטה, כי לדעת משרדי הממשלה הרלוונטיים, השלימה החברה את רוב משימותיה, והטיפול במעט שנותר אינו יכול להיעשות על ידה בחיסכון וביעילות, ועל כן יש לפרקה. יעקובס מציין, כי כבר בשנת 1993 התקבלה החלטת ממשלה, לפיה, יש לפעול לפירוק החברה, אולם הדבר לא נעשה עד היום. הוא אומר, כי המשך קיומה יגרום לבזבוז כספי ציבור.

עוד מצוין בהצעת ההחלטה, כי בדיון, שהתקיים בנובמבר 2001, אצל המשנה לפרקליטת המדינה, סיכמו רשות החברות ומינהל מקרקעי ישראל לפעול לפירוקה המיידי של החברה. הדיון בפרקליטות, בהשתתפות נציגי משרדי האוצר והתיירות ונציגי רשות החברות ומינהל מקרקעי ישראל, היה סביב תביעה משפטית שהוגשה נגד החברה.

משרד התיירות מסר בתגובה, כי אלון טרם גיבש את עמדתו בעניין הצעת רשות החברות. במשרד מעריכים, כי נגד החברה תלויות ועומדות תביעות משפטיות וכן דרישות נושים, שטרם נתבררו, בהיקף כספי כולל של כ-15 מיליון שקל.