צה"ל השתלט על רוב טול כרם; חוסל בכיר בג'יהאד סמוך לג'נין

הפלשתינים מדווחים על 11 הרוגים, מהם 5 בטול כרם, ועל עשרות פצועים בעימותים עם צה"ל

צה"ל השלים היום את ההשתלטות על העיר טול כרם ועל מחנה הפליטים נור א-שמס. במקביל, צה"ל פעל בגזרות נוספות. הפלשתינים טענו, כי בפעילות צה"ל הלילה והבוקר נהרגו 11 צעירים, מהם חמישה בטול כרם.

מקורות פלשתיניים טענו, כי צה"ל לא השתלטו על כל מחנה הפליטים, ובחלק מהמקומות נמשכים חילופי אש עזים בין לוחמים מקומיים לבין צה"ל. הפלשתינים אומרים כי בין היתר השתלט צה"ל על ביתו של מזכיר הפתח במחנה, פאייד כנען.

מבצע ההשתלטות על טול כרם החל לפנות בוקר, כאשר לעיר נכנסו כוחות רגליים ושריון, מלווים במסוקים, לעיר עצמה, והחלו לחדור גם למחנות הפליטים שסביבה. מקורות פלשתיניים מסרו כי עשרות טנקים חדרו לעיר טול כרם מכל הכיוונים, ואספקת החשמל לעיר נותקה. הפלשתינים דיווחו, כי החיילים נתקלו באש עזה בפאתי מחנות הפליטים. התושבים נקראו באמצעות רמקולים לצאת ולהילחם בחיילים. שלושה פלשתינים נהרגו בחילופי אש עם צה"ל, האחד מהם נער בן 17. עשרות פלשתינים נפצעו. בנוסף דיווחו הפלשתינים כי מסוק קרב ירה הבוקר שני טילים על בית ומבנה של חברת החשמל במחנה הפליטים בטול כרם. בתקיפה נהרגו שוטר פלשתיני ואזרח. לדברי מקורות צבאיים, הפעילות באזור טול כרם דומה לפעילות שביצעו חיילי צה"ל בבלאטה ובג'נין - כלומר, החיילים עוברים מבית לבית, לעיתים תוך ניסור הקירות, ומחפשים אחר מבוקשים ואמצעי לחימה. מקורות פלשתיניים מסרו כי החיילים פותחים בכוח את דלתות בתיהם של פלשתינים אשר אינם נענים לקריאות לפתוח את הדלת.

בצה"ל מציינים כי טול כרם ומחנות הפליטים הסמוכים לה מהווים בסיס עבור ארגוניה טרור, וכי מפגעים רבים יצאו מתוכה.

בנוסף לפעולה בטול כרם, צה"ל ומפציץ מאז אמש מטרות שונות ברשות הפלשתינית. מקורות פלשתיניים מדווחים כי לפחות שלושה פלשתינים נהרגו בהפצצות ברצועה.

לפני הצהריים תקפו מסוקי קרב את מתחם המודיעין הכללי בחלחול שמצפון לחברון. הבוקר תקפו מטוסי קרב מטרות של המשטרה הפלשתינית בעזה. מטה המשטרה שהותקף, ממוקם מאות מטרים בלבד מבית ספר. תלמידים בבית הספר ברחו לאחר התקיפה לבתיהם.

בתוך כך, צה"ל חיסל הבוקר בכיר בג'יהאד האיסלאמי, מוחמד יאסין, בכפר סיריס שמדרום לג'נין. יאסין (24), הידוע בכינויו מוחמד אל-עניני, תושב הכפר ענין שבאזור ג'נין, נהרג לאחר חילופי אש שנמשכו שעתיים וחצי באזור סיריס עם כוחות צה"ל.