OTI תספק קוראים לכרטיסים חכמים לעובדי משרדי הממשלה בכ-1.5 מיליון דולר

חברת און טראק (OTI), שמפתחת טכנולוגיה להפעלת כרטיס חכם וארנק אלקטרוני "ללא מגע", הודיעה היום כי זכתה במכרז להספקת קוראים לכרטיסים חכמים שישמשו לכניסה מאובטחת למשרדי הממשלה. שווי הסכם נאמד בכ-1.5 מיליון דולר.

OTI תספק את הקוראים לעובדי משרדי הממשלה, על מנת ליצור פיקוח הדוק על אבטחת חדרים ומבנים במשרדי הממשלה. הכרטיסים שהחברה מפתחת פועלים ללא מגע ומכילים שבב מיקרופרוססור שיכול לתקשר עם קורא חכם שנמצא בסביבתו הקרובה ואינו דורש מהמשתמש להכניס את הכרטיס למכשיר קריאה או לגהץ אותו. הם מתנהגים כמו מחשבים מניאטוריים וכיולים לבצע תוכניות קצרות וחישובים.

מניית OTI נסחרת בנויר-מרקט שבגרמניה לפי מחיר של כ-1.1 אירו המשקף שווי של כ-16 מיליון דולר בלבד. החברה הונפקה לראשונה באוגוסט 99' והיתה לחברה הישראלית השנייה שנסחרה בנויר-מרקט. במסגרת ההנפקה גייסה החברה 39 מיליון דולר לפי מחיר של 8.5 אירו למניה.

ההנפקה התבצעה לפי שווי חברה של כ-200 מיליון דולר, אחרי הכסף, וכללה הצעת מכר של בעלי העניין בכ-9 מיליון דולר. בשיאה נסחרה המניה לפי מחיר של כ-33 אירו, ששיקף לה שווי של כ-440 מיליון דולר.

את הרבעון השלישי של 2001 OTI סיימה עם הכנסות של כ-5.7 מיליון דולר, לעומת כ-5.3 מיליון דולר ברבעון הקודם וכ-5.6 ברבעון המקביל. בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2001 הסתכמו הכנסותיה של החברה בכ-15 מיליון דולר, לעומת כ-10.6 מיליון דולר בתקופה המקבילה - גידול נאה של כ-41%.

אך במקביל לגידול בהכנסות ממשיכים גם הפסדיה של החברה לגדול. החברה הציגה ברבעון השלישי הפסד של כ-2.8 מיליון דולר לעומת הפסד של כ-1.4 מיליון דולר ברבעון הקודם ושל כמיליון דולר ברבעון המקביל, וזאת לאחר שקיצצה בצורה משמעותית בהוצאותיה התפעוליות.

בפברואר 2001 השלימה OTI רכישתן של שתי חברות - אינטרקארד קארטנסיסטם הגרמנית, שעסקה באינטגרציה של מערכות כרטיסים חכמים, ואינטר-קארד סיסטם אלקטרוניק, גם היא גרמנית, שהתמחתה בפיתוח ובייצור של חומרה לכרטיסים חכמים.

אינטר-קארד היא ספק עולמי של פתרונות המיושמים בכרטיסים מרובי שימוש. בין היתר, היא מספקת טכנולוגיות כרטיסים התפורים על פי הזמנה ליישומים כגון: כרטיסי מכונות צילום, כרטיסי סטודנט וכרטיסי חברה. כרטיס בודד של החברה יכול להפיק יישומים מגוונים כגון: זיהוי, בקרת גישה, מתן שירותים ללא צורך בתשלום במזומן וחתימה אלקטרונית.

שתי החברות נרכשו בעסקות של החלפת מניות שהסתכמו בכ-4.3 מיליון אירו (3.9 מיליון דולר). כך או אחרת, אחת מהסיבות לגידול בהפסדי החברה ברבעון השלישי נבעה ממחיקה שביצעה באחת מחברות הבת של אינטר-קארד בשווי של כ-300 אלף דולר, בשל רצונה לאחד פעילויות בארה"ב.

הסכם חשוב נוסף עליו החברה חתמה הוא ההסכם עם חברת זירוקס קונקט, חברה-בת בבעלות מלאה של זירוקס קורפוריישן. השתיים הודיעו, כי יפתחו אמצעים לשיווק ולאספקת פתרונות, לקבלת מידע ולביצוע תשלומים לשוק הקמפוסים בארה"ב. ההכנסות שהחברה תרשום כתוצאה מההסכם צפויות להסתכם בכ-5 מיליון דולר. פרויקט חשוב אחר של OTI קשור בחברת איזי פארק שאחזקותיה בה מסתכמות בכ-92%. מדובר בהפעלת פרויקט חניה של השלטון המקומי ברחבי המדינה ובעולם כולו להתקנת תו חניה אלקטרוני.