תחנת רכבת "ההגנה" לאורך נתיבי איילון גמורה ומוכנה לשימוש הציבור כבר למעלה משלושה חודשים, אך הציבור יוכל להשתמש בה, לכל המוקדם, בחודש יולי. יתכן שבישראל חצי שנה של איחור בפרויקט אינו נחשבת לעניין חמור (למשל נתב"ג 2000), אך בכל זאת, מישהו כאן פישל.
הסיבה לאי פתיחת התחנה נעוצה בעבודות המתבצעות במקום לצורך הרחבת גשר ההגנה, החולף מעל נתיבי איילון, ממזרח למערב. הצורך בהרחבת הגשר, שאמור לשרת את נוסעי הרכבת, אינו חדש - אך בנייתו החלה באופן מפתיע בזמן שאינו מקביל לעבודות בתחנה, שנמשכו למעלה משנה.
רכבת ישראל טוענת, כי התחנה הושלמה במועד שנקבע, וכי העבודות בגשר אינן באחריותה, אלא באחריות חברת נתיבי איילון.
חברת נתיבי איילון מסרה, כי העבודות בגשר ההגנה מתבצעות לפי לוח הזמנים המתוכנן שקיבלה החברה, והן יסתיימו במועד המתוכנן, קרי חודש יולי 2002.
משרד התחבורה מסר, כי עקב היותם ביום עיון, לא תוכל להתקבל תגובה בזמן.
עיריית ת"א, שהתחנה והגשר נמצאים בתחום שיפוטה, טוענת, כי אין היא אמונה על ההוצאה לפועל של עבודות התחנה בפרט והרחבת הגשר בכלל, והיא מצרה על כך שהעבודות מתעכבות והרצף בין נתיבי איילון לתחנה המרכזית החדשה, שכל-כך מתבקש, אינו עומד בלוחות הזמנים.
מקורות בכירים בענף מסרו ל"גלובס", כי הבעיה נעוצה בתכנון,
וכי בעובדה שברכבת ישראל התכנון מסתיים ברגע שהנוסע יורד מהקרון. לדברי אותם
גורמים, זו אינה פעם ראשונה שבמשרד התחבורה לא מקפידים לחפוף בין לוחות הזמנים של
פרויקטים הקשורים זה בזה, ומי שנפגע בסופו של דבר הוא האזרח.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.