ביטאון ש"ס: "ציונים - אנטי יהודים"

התקפה חריפה על הציונות ועל חוזה המדינה בנימין זאב הרצל בביטאון ש"ס "יום ליום". בגיליון סוף השבוע זכה המאמר המרכזי של העיתון, אשר נכתב מדי שבוע על-ידי מנכ"ל העיתון רפי מלאכי, לכותרת "ציונים - אנטי יהודים".

אתר האינטרנט YNET מדווח, כי מלאכי מתייחס במאמרו לקלטת הווידאו האחרונה מבית מדרשו של הרב המחזיר בתשובה, אמנון יצחק, שבה תוקף הרב בחריפות את הציונות ואת מנהיגיה, דוד בן גוריון, זאב ז'בוטינסקי ובעיקר את חוזה המדינה הרצל. מנכ"ל ביטאון ש"ס מכנה את הרצל "הוזה המדינה" ו"רשע" ומביא מתוכן הקלטת ציטוטים של הרצל כגון "רעיון מצוין עולה בלבי למשוך אנטישמים ישרים ולעשותם מחסלי הרכוש היהודי". בני הנוער שנשאלו בקלטת מי אמר את הדברים, ענו "היטלר". עוד כותב מלאכי: "העדפנו להמעיט כדי לא למלא את עיתוננו ברפש. על הציבור לשפוט ולהחליט אם ראוי לכנות את הרצל חלילה בשם 'חוזה מדינת היהודים'".

מלאכי מספר לקוראיו כי "ראשי הציונות רצו להקים מדינה אירופית חילונית שתהיה בעלת רוב דמוקרטי אשכנזי" וכן ש"על העדה המרוקאית הקדושה אמר בן גוריון 'עם פרימיטיבי, השכלתם גוברת בבורות, הם עולים אך במעט על הערבים הכושים והברברים, הם עצלנים ושונאי עבודה'".

את המאמר מסיים מלאכי בהמלצה לראות את סרטו של הרב אמנון יצחק "כדי ללמוד מי היו ראשי המדינה. לצערנו, ניווכח שתלמידיהם קיימים עתה בינינו, עם אותן דעות קדומות גזעניות".

יו"ר שינוי, ח"כ יוסי לפיד, אמר בתגובה: "זוהי תערובת נוראה של רשעות ובורות שכלל אינה ראויה שאנשים כמונו יתייחסו אליה. אנשים שיש בהם טיפה של רגש לאומי וציוני בכלל לא מוכנים לדבר עם אנשים מהסוג הזה. זה רק מוכיח את כל מה שאנחנו טוענים לגבי החבורה הרקובה הזו".