חברת יהודה פלדות, יצרנית פלדה, רכשה את פסי הפלדה המפורקים ממסילת הרכבת בין תל אביב לירושלים. החברה משתמשת בפסים כחומר גלם בייצור ברזל לבניין. מדובר בפסים המפורקים ממסילה באורך של כ-22 ק"מ, שמשקלם הכולל כ-2,500 טון.
מנכ"ל יהודה פלדות, משה כהן, אמר ל"גלובס", כי רכישת פסי הרכבת, כמו גם גרוטאות מתכת מסוגים שונים, תורמים לשמירה על איכות הסביבה בישראל.
כהן אמר עוד, כי בישראל קיים מחסור מתמשך בגרוטאות המשמשות כחומר גלם בתעשיית הפלדה. אחת הסיבות למחסור היא מודעות נמוכה לצורך האקולוגי באיסוף גרוטאות. "היו מקרים רבים שנאלצנו לייבא גרוטאות ברזל מחו"ל", אומר כהן.
לפני כשבועיים, קיימה החברה מבצע לאיסוף גרוטאות רכב
מאיזור מרכז תל אביב, רחובות המסגר ודרך פתח תקווה. במסגרת מבצע זה, נאספו כ-250
טון גרוטאות. החברה צורכת כ-16 אלף טון גרוטאות בחודש, וכדי לעודד את סוחרי
הגרוטאות לאסוף אותן, העלתה החברה לאחרונה את מחירי קניית המכוניות.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.