ארקיע מפסיקה לטוס לקרית-שמונה - בשל ההחרפה במצב הביטחוני באיזור

מטוסיה של ארקיע ינחתו, עד להודעה חדשה, בשדה התעופה של ראש-פינה, המרוחק כ-25 ק"מ מהעיר המאויימת

ארקיע מפסיקה לבצע טיסות לקרית-שמונה - עקב המצב הביטחוני באיזור. העיר נמצאת בטווח הקטיושות המשוגרות מדרום-לבנון. ארקיע היא חברת התעופה היחידה המבצעת טיסות ממרכז הארץ לעיר זו, לאחר שישראייר הפסיקה לפעול באיזור.

במקום הטיסות לקרית-שמונה ינחתו מטוסיה של ארקיע עד להודעה חדשה בשדה התעופה של ראש-פינה, המרוחק כ-25 ק"מ מהעיר המאויימת. עם זאת - יצוין כי קיימים דיווחים על כך שהחיזבאללה קלט קטיושות משופרות וארוכות טווח, העלולות להגדיל את רדיוס הפגיעה בישובי האיזור.

ארקיע מבצעת 4 טיסות ביום לקרית-שמונה. היא מטיסה משדה-דב בצפון תל-אביב לאיזור הגליל כ-165 אלף נוסעים בשנה, שכרבע מתוכם נוחתים בקרית-שמונה. חלק מהטיסות הן משולבות - כלומר בקו מרכז הארץ-ראש פינה-קרית שמונה.

"מפאת חוסר היציבות השורר באיזור הצפון וחוסר הוודאות", מסרה ארקיע, "אנו נאלצים מדי פעם לבטל טיסות בלוח זמנים קצר לפני הטיסה מקרית-שמונה או אליה, ועל מנת להמשיך לתת שירות נוח ללקוחות הטסים תתקיימנה נחיתות באופן זמני רק בשדה התעופה מחניים שבראש-פינה".

הבוקר (ד') שיגר החיזבאללה פצצות מרגמה וטילים נגד טנקים לעבר הר-דב והחרמון. אזרחים באיזור הוכנסו למקלטים. בוצע גם ניסיון לא מוצלח לכבוש את מוצבי צה"ל, בפעם השלישית בשבוע האחרון. מטוסי חיל האוויר ותותחים של צה"ל תקפו בתגובה יעדי חיזבאללה. הלילה נורו קטיושות לעבר אצבע הגליל, ואמש היו חילופי אש גם בצפון רמת-הגולן, לאחר שהחיזבאללה שיגר טילים נגד טנקים, קטיושות ומרגמות.

אתמול בצהריים התפוצץ מטען חבלה ליד הכפר ע'גר שבגבול לבנון. צה"ל גייס אנשי מילואים לתיגבור גזרת גבול הצפון. שלשום בלילה נורתה אש בגזרה המרכזית והמזרחית, בגזרת הר-דב ובצפון רמת-הגולן, שממנה נפגע חייל צה"ל. חיזבאללה ירה גם אש נ"מ לעבר מטוסי חיל האוויר, ותושב הכפר הדרוזי מסעדה שבגולן נפצע בינוני מההפגזות מלבנון. ההחרפה במצב כללה לראשונה ירי תותחים לשטח ישראל. התותח הושמד על ידי צה"ל.

השינויים בטיסות ארקיע לגליל ייכנסו לתוקף מחר (ד') בבוקר. החברה מסרה כי דיווחה על כך לכל הנוסעים שהיו אמורים לטוס בטיסות האלה.