מחוץ לתחום לשופטי העליון

מסמך רשמי הסוקר את רשימת התיקים בהם שופטי העליון מנועים מלדון, הופץ באחרונה במזכירות בית המשפט העליון. המסמך גובש, ככל הנראה, על סמך אינפורמציה שהעבירו השופטים עצמם.

זו הרשימה: נשיא בית המשפט העליון, אהרן ברק, מנוע מלדון בתיקים בהם קשורים עורכי הדין אבנר ברק - בנו; דן כהן - מחותנו; ושותפיהם - מיכאל שפיגלמן, ויורם זמיר, בנו של נשיא בית המשפט העליון לשעבר, יצחק זמיר. כן הוא מנוע מלדון בעניינים אליהם קשור עו"ד ישראל קנטור, ועו"ד אליעזר ברק. באשר לגורמים אחרים, שאינם עורכי דין, מנוע ברק מלדון בתיקים הקשורים לידיעות אחרונות (מן הסתם בגלל חתנו, רם לנדס, שהיה קשור עם ידיעות אחרונות), והקשורים למשרד כהן, שפיגלמן, ברק וזמיר. כך גם לגבי רעייתו, המישנה לנשיא בית הדין הארצי לעבודה, אלישבע ברק.

המישנה לנשיא, שלמה לוין, מנוע מלדון בתיקים אליהם קשורים עורכי הדין הבאים: אליעזר וולובסקי, גד נשיץ, משה, ישראל ושמואל שוב, בני לווינבוק, מיכאל צלטנר, יצחק ברוש (בעלה של השופטת שרה ברוש), ודבורה פרנקל; כן הוא מנוע מלדון בתיקים הקשורים לאדם בשם יהודה וייס, ומשרדי עוה"ד וולובסקי, הררי, ולווינבוק.

השופט תיאודור אור מנוע מלדון בתיקים הנוגעים למשרד הוד, סוקול בחיפה, השייך לבתו, עו"ד דלית סוקול. כך גם לגבי רעייתו, שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים, מיכאלה שידלובסקי-אור, ולגבי חתנו, השופט רון סוקול.

אליהו מצא מנוע מלדון בתיקים של עורכי הדין מאיר מצא, שמואל מצא, וכן שמחה ניר. כמו כן, הוא מנוע מלדון בתיקים של משרד הבריאות.

מישאל חשין מנוע מלדון בתיקים הקשורים לעו"ד מיכאל צלטנר, עדיאל חשין (אחיו), וצבי אגמון (שותפו לשעבר); כן הוא מנוע מלדון בתיקים של טבע (מנכ"ל טבע, אלי הורביץ, הוא גיסו), כור, תיקים הקשורים לרפי פלד ולאגודת אדם, טבע ודין.

השופטת טובה שטרסברג-כהן, מנועה מלדון בתיקים הנוגעים לעו"ד יהודה כהן - בעלה; עו"ד אבנר כהן ומשרדו - כהן-וילצ'ק; וכן לתיקים הקשורים לאחייניתה - עו"ד שרון רוטשנקר מירושלים.

השופטת דליה דורנר מנועה מלדון בתיקים הקשורים לבנה, עו"ד ד"ר אריאל בנדור, וכן לכלתה - עו"ד ענת דורנר, ממשרד ארגוב-שדמי, או למשרד זה. כמו כן, גזרה על עצמה שלא לדון בתיקים של עלית, שטראוס, ויהודה וייס.

יעקב טירקל גזר על עצמו שלא לדון בתיקים של אגודת אדם, טבע ודין, אוניברסיטת בן-גוריון, ועיריית באר שבע, שאשתו היא חברת מועצת עיר בה.

השופט יצחק אנגלרד מנוע מלדון בתיקים הקשורים לילדיו - עורכי הדין אביתר אנגלרד, שירלי אנגלרד, ואסף אנגלרד, וכן למשרד עוה"ד המבורג-עברון, שם עובד בנו, אסף; עוד הוא מנוע מלדון בתיקים של עו"ד גיורא אדרת ומשרד אדרת, ועו"ד תמר בורנשטיין-אנגלרד.

השופט אליעזר ריבלין, מנוע מלדון בתיקים הנוגעים לעורכי הדין זאב ריבלין, ענבל ריבלין ודפנה ריבלין.

השופטים אליה פרוקצ'יה, אדמונד לוי, וכן הרשמים - בעז אוקון ועודד שחם, לא רואים עצמם מנועים מלדון בתיקים כלשהם.