רדיו קול חי עתר לבג"ץ בדרישה לפרסם מכרז לרדיו דתי בירושלים

טוען: משרד התקשורת והרשות השנייה מאפשרים שגשוג התחנות הפירטיות

רדיו קול חי עתר היום (ה') לבג"ץ נגד שר התקשורת, ראובן ריבלין, והרשות השנייה, בבקשה לפרסם מכרז לתחנת רדיו איזורית לציבור הדתי באיזור ירושלים.

עוד מבקש רדיו קול חי, באמצעות עו"ד יוסי עבאדי, להפסיק את שידוריהן של תחנות רדיו בלתי חוקיות, המשדרות ללא רישיון.

רדיו קול חי היא תחנה איזורית, המשדרת לציבור הדתי בגוש דן. התחנה אומרת, כי מאז הקמתה, ב-1996, היא נמצאת במצב כלכלי קשה בשל שידורי תחנות רדיו פירטיות, המשדרות בפריסה ארצית לקהל הדתי, ועד כה צברה הפסדים העולים על 12 מיליון שקל.

לטענת קול חי, טעתה הרשות בתכנון איזור הזיכיון של הרדיו לציבור הדתי, והיום היא מודה בכך.

בעתירה נאמר, כי הרשות הכירה בבעיות האמורות והיא מעוניינת לפתור אותן, ולכן החליטה בתחילת מאי 2000 על שינוי איזור הזיכיון, כך שיכלול גם את ירושלים ולא רק את תל-אביב.

נגד ההחלטה הוגשו עתירות לבג"ץ של גורמים, אשר לטענת רדיו קול חי מזוהים עם תחנות פירטיות. כתוצאה מהעתירות נקבע, כי לרשות אין סמכות לשנות איזור זיכיון ללא מכרז, ולכן עליה לקיים מכרז על איזור הזיכיון, הכולל את ירושלים.

בסוף מאי 2001, נטען, החליטה מועצת הרשות לערוך מכרז לזיכיון לשידורי רדיו לציבור הדתי, הכולל את ירושלים ובני-ברק, אלא ששר התקשורת, ראובן ריבלין, סירב לאשר את פרסום המכרז ואת איזור הזיכיון שקבעה המועצה.

לטענת קול חי, בשל מחלוקות בין שר התקשורת לרשות השנייה, פורחות להן תחנות פירטיות רבות, הפועלות שלא כחוק, בעוד ריבלין ומשרד התקשורת אינם נוקטים צעדים לסגירתן.

לטענת קול חי, השילוב בין אי-אכיפת החוק על התחנות הפירטיות ובין עיכוב המכרז לרדיו דתי חוקי מעלה חשש רציני, כי מדובר בתוצאה של לחצים פוליטיים מצד הגורמים המעניקים חסות פוליטית לתחנות הפירטיות. (בג"ץ 3995/02).