נתניהו רכש את הווילה בקיסריה מעירית דייקסל, רעייתו של אחד מבעלי גזית ושחם

מקור המקורב לעיסקה מעריך, כי יתכן שעירית דייקסל נתנה את הווילה כביטחון לבנקים, בגין ערבויות אישיות אפשריות של בעלה לחובות החברה. במקרה כזה, עשויה התמורה ממכירת הווילה לשמש לפירעון חובות לבנקים

ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, קנה לפני שלושה שבועות את הווילה של עירית דייקסל ברחוב הדר 69, שכונה 6, קיסריה. הוא ישלם 5.9 מיליון שקל. עירית דייקסל היא רעיתו של יאיר דייקסל, אחד משני המנהלים של גזית ושחם ובעל 33% בחברת הבנייה, שנקלעה לקשיים. עירית איננה בעלת מניות בחברה.

מקור המקורב לעיסקה מעריך, כי יתכן שעירית דייקסל נתנה את הווילה כביטחון לבנקים, בגין ערבויות אישיות אפשריות של בעלה לחובות החברה. במקרה כזה, עשויה התמורה ממכירת הווילה לשמש לפירעון חובות לבנקים.

הווילה היא בת 400 מ"ר בנוי, ועוד מרתף, על מגרש בן 1.4 דונם. אין זכויות בנייה נוספות. משפחת נתניהו יוצגה במו"מ בידי עו"ד דוד שמרון מירושלים. הווילה תשמש למשפחה לחופשות ולסופי שבוע, והיא תמשיך להתגורר רוב ימות השנה בירושלים.

משפחת דייקסל מתגוררת בווילה ברחוב הארז 9 בסביון. דייקסל החלו לנהל מו"מ למכירת הווילה בקיסריה בספטמבר אשתקד. כבר לפני יותר משנה היו הערכות על מצבה הפיננסי של חברת גזית ושחם, כפי שפורסם אז ב"גלובס".

לא ניתן היה לקבל את תגובתם של דייקסל ושל כונס הנכסים של גזית ושחם, עו"ד אביב פריצקי. אריה דייקסל, אביו של יאיר, אף הוא בעל 33% בחברה, לא היה מוכן להשיב לשאלות "גלובס" בעניין זה. אריה דייקסל איננו מנהל בגזית ושחם.