טי.טי.איי תספק מערכות לספקית התקשורת בטרינידד וטובאגו ביותר ממיליון דולר

מאיר ליפשס, מנהל העסקים הראשי של החברה: "יש הרעה בסביבה העסקית, ומישהו יכול להסיק מכך שמאחר שהשוק חלש גם אנחנו נפגע. בינתיים, זה לא קרה"

טי.טי.איי טלקום (Ttil), המספקת פתרונות תוכנה אינטגרטיביים לניהול רשתות תקשורת (NMS) ומערכות תמיכת תפעול (OSS), תספק למפעילת התקשורת TSTT, ספקית התקשורת היחידה בטרינידד וטובאגו, מערכות תמיכה וניהול מסוג Netrac בלמעלה ממיליון דולר.

מערכת ה-Netrac תנהל את רשת ה-TDMA הקיימת של TSTT וכן את רשתות ה-GPRS וה-GSM, שיושקו בחודשים הקרובים.

למעשה, TSTT, המוחזקת ע"י ממשלת טרינידד וטובאגו (51%) וחברת התקשורת הבריטית Wireless & Cable (‏49%), בחרה במערכותיה של טי.טי.איי בעקבות המלצתה של נורטל, שמספקת את תשתית רשת התקשורת הסלולרית בפרוייקט.

"זאת עסקה קצת יותר קטנה מהעסקאות הממוצעות שלנו", אומר היום מאיר ליפשס, מנהל העסקים הראשי של החברה, "אבל הדבר העיקרי בה שהשקענו מאמצי מכירה נמוכים. TSTT בחרה בנו בעקבות המלצה של נורטל, וזאת הוכחה לקשר הטוב שלנו עם נורטל".

- דווחתם לפני שנה על חוזה גדול עם נורטל, והערכתם שייתכן ויהיה חוזה נוסף באוסטרליה.

"אנחנו לקראת סיום העסקה הראשונה. הביצוע מתקדם לפי התוכניות. מאז הקשרים עם נורטל התהדקו מאוד ואנחנו שותפים בעוד מספר אתרים בעולם. מכל מקום, באוסטרליה לא היה הסכם עם נורטל, אבל יש לנו הרחבות בפרויקט עצמו בצפון אמריקה".

כך או אחרת, בשבועיים האחרונים ירדה מניית החברה בכ-40% בעקבות אזהרת רווח שפירסמה ענקית הבילינג, אמדוקס, והחשש שלבסוף גם טי.טי.איי תפגע מהמשבר בשוק הטלקום.

- עד כמה אתם חשופים למה שקורה באמדוקס?

"אמדוקס חשופה לחולשה בשוק הטלקום וגם אנחנו חשופים לחולשה הזו. זה לא סוד שהשוק חלש וההשקעות בתשתית מצד האופרטורים קטנות. יש הרעה בסביבה העסקית, ומישהו יכול להסיק מכך שמאחר שהשוק חלש גם אנחנו נפגע. בינתיים, זה לא קרה".

סביר להניח, שגם הרבעון השני יהיה בהתאם לציפיות. אחרת היתה החברה, שתפרסם את תוצאותיה בעוד חודש, מזהירה. אבל, השאלה מה יהיה ברבעונים הבאים. אחת הבעיות עלולה להגיע מכיוונה של האצ'יסון. כזכור, זכתה החברה בחוזה של האצ'יסון באנגליה, אבל מספר אנליסטים טענו שהפריסה תידחה בחודשיים לנובמבר, אם כי, זה לא יפגע ביישום המערכות של טי.טי.איי.

"הפרוייקט לא נדחה", טוען היום ליפשס. "לוח הזמנים דווקא קוצר. לנו הקדימו את הגשת המערכת לבדיקה ליולי. המערכת תיבדק ותהיה בשימוש עד לסוף השנה".