מכרז מע"ץ להמשך סלילת כביש 531

פרסום המכרז התאפשר רק לאחר שמע"ץ הגיע להסדר עם הרשויות המקומיות הוד השרון וכפר סבא, בנוגע לחיבורי הרחוב מעל ומתחת לכביש 531, שיהפוך אותם למרקם עירוני אחד

מע"ץ מחוז מרכז תפרסם בימים הקרובים מכרז לביצוע המשך סלילת כביש הרוחב 531. המכרז יתייחס לקטע הכביש שבין מחלף מלל ועד מחלף אלישמע בכביש 40 (החדש). אורך הקטע 2.5 ק"מ ועלותו מוערכת ב-250 מיליון שקל. הכביש יכלול שני נתיבים ושני מסלולים. קטע כביש זה אמור לשרת בעיקר את תושבי כפר סבא והוד השרון ולתמוך בכביש חוצה ישראל.

פרסום המכרז התאפשר רק לאחר שמע"ץ הגיע להסדר עם הרשויות המקומיות הוד השרון וכפר סבא, בנוגע לחיבורי הרחוב מעל ומתחת לכביש 531, שיהפוך אותם למרקם עירוני אחד.

מע"ץ מבצעת בימים אלה עבודות סלילה אינטנסיביות בקטע המזרחי של הכביש בין מחלף חורשים למחלף אלישמע. קטע זה אמור להיפתח לתנועה בעוד כשלושה שבועות. עלותו 180 מיליון שקל ואורכו 2.5 ק"מ. החיבור בין מחלף חורשים לכביש חוצה ישראל הוא באחריות של חברת דרך ארץ.

כביש 531 נחשב לאחד מכבישי הרוחב החשובים ביותר במחוז מרכז. כשיושלם הוא אמור לחבר בין כל כבישי האורך במדינה ויעבור בסמוך להרצליה, רעננה, הוד השרון וכפר סבא.

כל העבודה בחלק המערבי ממחלף מלל ועד חיבור לכביש החוף (כביש 2) אינה זמינה בשלב זה מבחינה סטטוטורית ותפיסת הקרקע. החלק המערבי יקר בהרבה ביחס לחלקו המזרחי ומעורך ב-850 מיליון שקל. בכוונת מע"ץ לפרסם מכרז לכל קטע זה בשיטת P.F.I, בניגוד לתוכנית המקורית לבצע בשיטה זו רק את הקטע המחבר בין כביש החוף לכביש גהה.