משרד הביטחון יפרסם בחודש הבא את המכרז לגדר אלקטרונית בקו התפר

הגדר, באורך 110 ק"מ, תימשך בין כפר סאלם בצפון לבין כפר קאסם, תקיף את אורנית, את שערי תקווה ואלקנה, ומשם תרד עד לכביש חוצה שומרון החדש. הקמת התוואי תסתיים, לדברי משרד הביטחון, בעוד 10 חודשים

מנכ"ל משרד הביטחון, עמוס ירון, הודיע היום (ד'), שמרחב התפר יכלול גם את גוש היישובים שרי תקווה, עץ אפרים ואלקנה, שנמצאים מעבר לקו הירוק.

הגדר, באורך 110 ק"מ, תימשך בין כפר סאלם בצפון לבין כפר קאסם, תקיף את אורנית, את שערי תקווה ואלקנה, ומשם תרד עד לכביש חוצה שומרון החדש. הקמת התוואי תסתיים, לדברי משרד הביטחון, בעוד 10 חודשים.

במכרז הראשון לביצוע עבודות תשתית בגדר ההפרדה, שפירסם משרד הביטחון, זכו החברות מי ערד, אחים בן רחמים, מרדכי מרדכי וברעד. שמות הזוכים במכרז השני יפורסמו מחר (ה'). העלות המשוערת של הגדר, כולל אמצעים אלקטרוניים שונים, היא 1,000 דולר למטר. אורך הגבול בין ישראל לשטחי הרשות הוא 370 ק"מ. על-פי תנאי המכרז, יכולים לגשת אליו רק קבלנים מוכרים, שכל אחד מהם זוכה רק בקטע אחד של העבודות. הגדר המתוכננת תורכב ממכשול קונצרטינות, כאשר בכמה מהקטעים תוקם חומת בטון, במקומות בהם המרחק בין יישוב פלשתיני ויישוב ישראלי קטן מאוד, ואינו מאפשר מרווח ביטחון מספיק.

העבודות כוללות עבודות תשתית, בטון, ניקוז ועוד. לפי שעה עובדים בקו התפר שישה קבלנים גזרתיים, שהחלו בעבודות הראשוניות: רחמני, י. זאבי, אברהם יצחק, אלי יוחנן ולשמן.

בחודש הבא יפרסם משרד הביטחון גם את המכרז להקמת הגדר האלקטרונית באורך של 110 ק"מ. על הקמת הגדר יוכלו להתמודד שתי חברות בלבד - מגל הבורסאית וטרנס, חברת-בת של אינטרגמה, המייצרות גדר מתוחה שעליה חיישנים.

מגל וטרנס הן היחידות המוכרות על ידי צה"ל כספק מאושר לגדרות. מזה שנה וחצי בוחן הצבא גם את דיטקיון האמריקנית, שמנסה לקבל את אישור המערכת הצבאית לגדר שבייצורה. הניסוי טרם הסתיים.