רכבת ישראל פרסמה בשבוע שעבר מכרז לשדרוג והכפלה של מסילת הרכבת אשדוד-אשקלון, בעלות של 183 מיליון שקל. מדובר ברכבת שמשמשת כיום להובלת מטענים בלבד. פרסום המכרז התאפשר רק לאחר שהאוצר אישר לאחרונה להעביר 470 מיליון שקל במזומן לתקציב 2002, העומד על 1.2 מיליארד שקל. בנוסף אושרה תוספת של 2.8 מיליארד שקל לשלוש השנים הבאות.
המכרז כולל שני קטעים - ניצנים-אשדוד וניצנים-אשקלון. העבודות כוללות הקמת מסילה חדשה והחלפת המסילה הקיימת. אורך הקו 15 ק"מ. על-פי הערכה, תסתיים הקמת הקו תוך שנתיים. הפעלת הקו תאפשר להגיע בתוך 50 דקות מאשקלון לתל-אביב.
מעבר למכרז זה עתידה הרכבת לפרסם בקרוב מכרזים נוספים להקמת פרויקטים הזמינים לביצוע שטרם בוצעו בשל מגבלות תקציביות. בין הפרויקטים: הכפלה של מסילת הברזל כפר סבא-ת"א בעלות של 500 מיליון שקל, הכפלה של קו פלשת-רחובות בעלות של 129 מיליון שקל והקמת מרכז בקרה ארצי בחיפה בעלות של 120 מיליון שקל.
הרכבת תקצה 20% מהתוספת - כ-100 מיליון שקל - להזמנה של ציוד נייד. על-פי תחזיות הרכבת, יש צורך בתוספת של 820 מיליון שקל להזמנת הציוד הנדרש.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.