הפורום לתחבורה ציבורית: "להקפיא כבישים חדשים"

לדעת הפורום, הממשלה משעבדת את עתיד התחבורה הציבורית לטובת כביש חוצה ישראל וכבישי הרוחב שלו

הפורום למען תחבורה ציבורית קורא לממשלה להקפיא את סלילת הכבישים החדשים למשך חמש שנים לפחות, עד לביסוסה של מערכת תחבורה ציבורית שתבטל את הצורך בתוספת כבישים. במקביל קראו להגדיל משמעותית את תקציב הרכבת.

לדעת הפורום, הממשלה משעבדת את עתיד התחבורה הציבורית לטובת כביש חוצה ישראל וכבישי הרוחב שלו. הפורום קובע, שעל מנת שכביש חוצה ישראל יוזן בנפחי התנועה הדרושים לרווחיותו, נאלצה המדינה לסלול כבישי רוחב בעלות של מיליארדים רבים, שהיו צריכים להיות מופנים לטובת תחבורה ציבורית יעילה יותר.

לטענת הפורום, הוא התריע כבר לפני כשנתיים על כך שחוזה הזיכיון עם היזם המקים את הכביש מכיל בתוכו התחייבויות כבדות משקל שיגרמו למלכוד המדינה בכל ניסיון לפתח את התחבורה הציבורית.

לדעת הפורום, גם ההחלטה לתקצב את החלק הדרומי של הכביש ולסלול שני כבישי רוחב נוספים, באה ישירות על חשבון תוכניות הפיתוח של הרכבת, מבחינה פיננסית ותחבורתית. לטענתם, הכסף שיוקדש לכבישים יכול היה בקלות לפתור את בעיית הרכבת.