כשלון לערוץ 10: "הכספת" נשארת בערוץ 2

כפי שפורסם ב"גלובס", שווי הכספת עומד על כ-60 אלף דולר לפרק. ולפי הערכות, שילמה קשת עתה כ-70 אלף דולר לפרק

כשלון להנהלה החדשה של ערוץ 10 בנסיונה לשים יד על אחד המותגים החזקים של ערוץ 2 - השעשועון "הכספת". קשת, זכיינית ערוץ 2, מימשה את זכות הסירוב הראשונה שהיתה לה על מכירת זכיון הכספת לערוץ 10, והשוותה את התנאים, והשעשועון המצליח יישאר בערוץ 2.

כפי שפורסם ב"גלובס", שווי הכספת עומד על כ-60 אלף דולר לפרק. ולפי הערכות, שילמה קשת עתה כ-70 אלף דולר לפרק.

זהו כשלון צורב לערוץ 10 שייעד את הכספת לשידור ברצועה שבועית בשעות הפריים (8 בערב) מול החדשות של ערוץ 2. כשלון זה מצטרף לכשלון בהשגת אילנה דיין, שחזרה גם היא לערוץ 2, ולקשיים במימוש ההסכם לרכישת זכויות השידור על משחק השבת בליגת העל.

פורמט "הכספת" פותח עבור "קשת" ע"י ארז טל, בעלי "מנטה הפקות", אורי גרוס ורות ניסן. זאת לאחר שלפני כשנתיים עם עליית ז'אנר שעשועוני הטלוויזיה, בחרה "קשת" שלא לקנות פורמט טלוויזיוני קיים, אלא לפתח פורמט מקורי.

"הכספת" שודרה לראשונה בקשת" בקיץ 2000 והפכה מיד לאחת התכניות הנצפות ביותר ולאחד המותגים המזוהים ביותר עם ערוץ 2. זמן קצר לאחר מכן, נרכשה להפצה בינלאומית ע"י חב' קינג-וורלד האמריקאית (מקבוצת CBS) הנחשבת לאחת החברות הגדולות ביותר בעולם ליצוא פורמטים.

עד כה נמכר הפורמט ללמעלה מ-15 מדינות ביניהן: בריטניה, אוסטרליה, הונג-קונג, יוון ועוד.

"קשת" השקיעה רבות בקידום ושיווק "הכספת" בארץ ובעולם, והיא אף פיתחה ע"י חברת הבת שבבעלותה "קשת אינטראקטיב" יישומים אינטראקטיביים למשחק לפלטפורמות משלימות. משחק "הכספת און ליין" נחשב לאחד מאתרי האינטרנט הפופולריים ביותר וכן גם גרסת המשחק באינטרנט נמכרת בהצלחה לגורמים בינלאומיים (רק לאחרונה עלה אתר "הכספת און ליין" בבריטניה באתר AOL, פרי-סרב, ולייקוס, ו- U.K ONLINE ).

לפני כשבועיים החל מו"מ בין טל לבין ערוץ 10 על מכירת זכויות השידור, דבר שנפל על קשת בהפתעה, אולם בחברה התעשתו והחלו במו"מ מזורז על מנת להשוות את התנאים, ולממש את האופציה שהיתה לחברה להמשיך את שידורה אצלה.