דניה סיבוס, שפיר ורויכמן רכשו את חוברות המכרז לכביש 431

משרד האוצר הנחה את מע"ץ לשלם 70% מעלות הפרויקט מיד עם תחילתו. במע"ץ יצאו כנגד החלטה זו וטענו, שבמקרה כזה עדיף לקדם את הפרויקט מבלי לשתף את הסקטור הפרטי אלא לבצע את העבודות על פני מספר שנות תקציב

דניה סיבוס, שפיר הנדסה והאחים רויכמן רכשו את חוברת המכרזים למיון המוקדם בכביש 431 עוקף גוש דן. על אף מחלוקת עקרונית בגובה המימון ההתחלתי, החליטו מע"ץ והאוצר לפרסם את המכרז ולא להכריע בחלוקת. מדובר בשאלה מהו גובה השתתפות מע"ץ במכרז מיד עם תחילת העבודות.

משרד האוצר הנחה את מע"ץ לשלם 70% מעלות הפרויקט מיד עם תחילתו. במע"ץ יצאו כנגד החלטה זו וטענו, שבמקרה כזה עדיף לקדם את הפרויקט מבלי לשתף את הסקטור הפרטי אלא לבצע את העבודות על פני מספר שנות תקציב.

בינתיים החליטו להשאיר סוגיה זו בלתי פתורה, ובחוברות המכרז נכתב כי ישולם "סכום משמעותי" ליזם בתחילה. ככל הנראה, סכום זה נע בין 30% הצעת מע"ץ לבין 70% הצעת משרד האוצר. עלות הכביש 1.5 מיליארד שקל תקציב מע"ץ מחוז מרכז 700 מיליון שקל.

מהנדס מחוז תל אביב, ראובן יום טוב ל"גלובס": "כי משמעות מימון 70% מעלות הפרויקט מתקציב המחוז היא בלתי נסבלת, לא נוכל לקדם אף תוכנית ביצוע אחרת".

שפיר מסרה בתגובה: "שפיר מנהלת משא ומתן עם בנקים וגופים מוסדיים, שהביעו עניין רב בפרויקט 431. הטענה כאילו בנקים חוששים להשקיע היא חסרת יסוד. מבלי להיכנס למחלוקות בין האוצר למע"ץ, ליזמים יש אפשרות לממן את הפרויקט ולקבל החזרים שנתיים גם על פני 25 שנה. כיזמים, חשוב לנו שמע"ץ תמשיך לפרסם מכרזים ושלא תסגור את הענף בשל פירסום מכרז אחד גדול, שיחסל לה את התקציב".