די ב-75% מבעלי הבניין הספציפי


בהרחבה אין צורך בחתימת הדיירים מכל חלקה

24.12.2000

שופטת בית המשפט המחוזי בת"א, אסתר קובו, אישרה החלטה של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ת"א, לפיה די בחתימותיהם של 75% מבעלי הבניין הספציפי שבו מתבצעות עבודות הבנייה על בקשת ההיתר, ואין צורך בקבלת חתימות של 75% מבעלי כל שלושת הבניינים הנמצאים כולם על אותה חלקה והרשומים כבית משותף אחד.

השופטת דחתה בקשה לצו מניעה זמני שהגישו חלק מהדיירים בשני בניינים בשכונת רמת אביב בת"א, כנגד דיירים בבניין הסמוך, לאסור עליהם לעשות כל פעולת בנייה או הריסה ברכוש המשותף השייך לכלל הבניינים. מדובר בביצוע עבודות שעניינם שיפור תנאי דיור על ידי הוספת זכויות בנייה והרחבת דירות. המבקשים טענו, כי היה צורך בקבלת חתימות לא רק של 75% מבעלי הבניין הספציפי שבו מתבצעות עבודות הבנייה, אלא מ-75% מבעלי שלושת הבניינים הרשומים כבית משותף אחד.

השופטת קבעה, כי משהחליטה הוועדה המקומית על פי החלטת ועדת הערר, כי המוסמכים לחתום על בקשת ההיתר הם 75% מדיירי הבניין בו מבוצעת הבנייה, ההחלטה סבירה ועניינית בנסיבות העניין. לדבריה, שאלת הבעלות בחלקים ברכוש המשותף הכללי והאם מתחייבת במקרה הנדון גם הסכמתם של דיירים מהבניינים האחרים לצורך ביצוע ההרחבות, היא שאלה שצריכה להתברר על ידי בית המשפט המוסמך להכריע בשאלת הזכויות הקנייניות של הצדדים במקרקעין. אשר על כן, מן הפן המינהלי ראוי לדחות את הבקשה למתן צו מניעה זמני.

השופטת הורתה להעביר את התביעה העיקרית, שעניינה טענות קנייניות כאלה ואחרות, לפסים רגילים, וזאת תתברר בבית משפט השלום שהוא המוסמך לדון בתביעה זו.

(עת"מ 1152/00).