מנטרג'י: החובות - 14.5 מיליון דולר, מתוכם 12.5 מיליון דולר לבנקים

מציעה הבראה שבמרכזה מכירת פעילות הלימוד מרחוק, ארגון מחדש וצמצום מספר העובדים

חברת מנטרג'י מגלה, כי שני הדירקטורים החיצוניים שלה התפטרו, ובשל כך היא אינה עומדת בדרישות בורסת הנאסד"ק. הדברים כלולים בבקשה להקפאת הליכים, שהגישה אתמול (ד') החברה לביהמ"ש המחוזי בתל-אביב.

מנטרג'י אומרת, באמצעות עו"ד אביב פריצקי, כי הסיבות העיקריות למשבר אליו נקלעה הן עיכוב בביצוע עיסקאות מתוכננות למוצריה (תוכנות ללמידה מרחוק); עיכוב בגיוס מימון בידי חברת-הבת גילת סאטקום, אשר היתה אמורה לפרוע חובות למנטרג'י; עיכוב במכירת פעילותה בארה"ב; והפסקת הזרמת מזומנים מצד הבעלים ואשראי מצד הבנקים, אשר גרם לחוסר יכולת לשלם משכורות לעובדים. החברה אומרת, כי שילמה לעובדיה רק 30% משכר אוגוסט, ואילו מנכ"ליה לא קיבלו שכר כלל. לחברה אין כלל אמצעים לתשלום משכורות ספטמבר, וצ'קים שלה הוחזרו בשל העדר כיסוי. "במצב הנוכחי, לא ניתן להבטיח המשך פרעון חובותיה של המבקשת כסדרם, לרבות משכורות העובדים", מודה מנטרג'י.

חובותיה של מנטרג'י מסתכמים לדבריה ב-14.6 מיליון דולר, מתוכם 12.5 מיליון דולר לבנקים. 50% מחוב זה הוא באג"ח להמרה, במסגרת הסדר שגובש בחברה בשנה שעברה. לשמרוק ודיסקונט השקעות, המחזיקים יחדיו בלמעלה משליש ממניות החברה, חייבת מנטרג'י 350 אלף דולר. החובות לעובדים מסתכמים ב-650 אלף דולר.

כל נכסיה של מנטרג'י משועבדים לטובת הבנקים הנושים. "שווי הנכסים למימוש מהיר על-ידי כונס נכסים אינו מכסה את החובות לנושים המובטחים", נאמר בבקשה. "לפיכך, ללא גיבוש הסדר נושים, לא יהא מנוס מהפסקת פעילות החברה".

עקרונות תוכנית ההבראה שמציעה מנטרג'י הם:

* הפחתת ההוצאות השוטפות למינימום, הקטנת מצבת העובדים והעברת עובדים חיוניים לחברות-בנות. * הפחתת חובות לנושים השונים ופריסתם.

* מכירת פעילות הלימוד מרחוק, תוך קבלת התחייבות לתמלוגים.

* גיוס אג"ח בחברת גילת סאטקום לצורך פרעון חובותיה למנטרג'י.

* גביית דמי ניהול וחובות מחברות-בנות.

* מכירת חלק מנכסי החברה בערך המירבי, ללא חשש מעיקולים והליכים משפטיים.

* ארגון מחדש של פעילות, כולל ריכוז פעולות והעברתן לחברות-בנות.

* בחינת אפשרות למכירת השלד הבורסאי בנאסד"ק.

* בחינת איתור משקיעים לחברה שיזרימו מימון לסילוק חובותיה.

*לדברי מנטרג'י, הבנקים הנושים בה - הפועלים, לאומי והבינלאומי - הסכימו להקפאת ההליכים נגדה לשלושה חודשים. החברה טוענת, כי הצעדים המוצעים יאפשרו למזער את הנזק לחברות-הבנות שלה, המעסיקות מאות עובדים. החברה מבקשת למנות את עו"ד דורון טישמן כנאמן לביצוע ההסדר.