עתירה נגד המחוזית חיפה בבקשה לערער על אישור תוכנית "רמת חביב" בחיפה

העתירה הוגשה נגד יו"ר הוועדה, חיים קופלמן, הוועדה עצמה, ועדת המשנה להתנגדויות של הוועדה, וכן נגד חוקר ההתנגדויות מטעמה, האדריכל דוד קסוטו. כמו כן נתבעים הוועדה המקומית חיפה וחברת רמת חביב בע"מ

עתירה לבית המשפט המחוזי בחיפה הוגשה בסוף השבוע נגד הוועדה המחוזית חיפה, בדרישה שתאפשר ערעור למועצה הארצית על ההחלטה לאשר את תוכנית הבנייה בפרויקט "רמת חביב" בחיפה. הפרויקט נחשב לאחד מפרויקטי המגורים הגדולים ביותר שייבנו בחיפה בשנים הקרובות.

העתירה הוגשה נגד יו"ר הוועדה, חיים קופלמן, הוועדה עצמה, ועדת המשנה להתנגדויות של הוועדה, וכן נגד חוקר ההתנגדויות מטעמה, האדריכל דוד קסוטו. כמו כן נתבעים הוועדה המקומית חיפה וחברת רמת חביב בע"מ.

התובעים, החברה להגנת הטבע, ועד הפעולה של איזור הכרמל המערבי בחיפה ופורום ציבורי כרמל, הגישו את העתירה באמצעות עוה"ד דניאל פיש, ענת שני ומלי גרנות.

במארס אישרה הוועדה את תוכנית רמת חביב על שטח של 200 דונם. בפרויקט יוקמו 1,300 יחידות דיור ב-14 מגדלים, חלקם בני 22 קומות. תוכנית זו מהווה שינוי משמעותי לעומת התוכנית הקודמת שאושרה, ושכללה 500 יחידות דיור בלבד ופארק מרכזי במסגרת שטח ציבורי פתוח כולל של 42 דונם. בתוכנית החדשה הוקטן השטח הציבורי הפתוח ל-31.5 דונם בלבד, בעוד שהפארק בוטל לחלוטין.

לטענת העותרים, התוכנית הנוכחית לא נבדקה כראוי מבחינה נופית, ולא הוכן תסקיר השפעה על הסביבה. זאת, לטענת העותרים, למרות שמדובר בפרויקט גדול בעל השלכות קשות על תושבי האזור ועל חיפה בכלל. לדבריהם, התוכנית תגרום לבעיות תחבורתיות קשות שלא נפתרו על-ידי הוועדה. עוד נאמר, כי מדובר בקביעת עובדות בשטח, לפני שהושלמה תוכנית המתאר המחוזית. (ת.א 651/02).