פוטין לשרון: מעריך את הנסיגה מהמוקטעה חרף הלחץ הפנימי

עיתוני מוסקבה: מטרת ביקור שרון - לזכות בקולות העולים החדשים מרוסיה בבחירות בישראל

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הרעיף היום (ב') שבחים על ראש הממשלה, אריאל שרון, בעקבות החלטתו על נסיגת צה"ל ממיתחם המוקטעה ברמאללה. "אני מעריך את ההחלטה שקיבלת לסגת מהמוקטעה למרות הלחצים הפנימיים, ומודע לכך שזו החלטה לא קלה, במיוחד כשיש לחצים פנימיים בתוך ישראל", אמר פוטין לשרון במהלך פגישתם במוסקבה.

פוטין הדגיש, כי רוסיה "מגנה את הטרור על כל סוגיו". הוא ציין, כי שרון גילה אומץ בהחלטתו על הסרת המצור מעל ערפאת.

בפגישה המורחבת בין שרון לפוטין, שנערכה בקרמלין, השתתפו מהצד הישראלי ראש המועצה לביטחון לאומי, אפרים הלוי; ראש לשכת ראש הממשלה, דב וייסגלס; מזכיר הממשלה, גדעון סער; היועץ המדיני, שלום תורג'מן; ושגריר ישראל ברוסיה, נתן מירון. לאחר ארוחת צהריים משותפת נועדו שרון ופוטין ביחידות. נודע, כי שרון דרש שרוסיה לא תמכור נשק לסוריה ותמנע סיוע לפיתוח נשק גרעיני באיראן.

פוטין ציין, כי "יש לנו אינטרס גדול לשמוע על משולש היחסים סוריה-לבנון-ישראל, ובוודאי גם על נושאים הקשורים לסוגייה העיראקית. רוסיה תומכת במאמצי ארה"ב במאבקה נגד הטרור הבינלאומי, וישראל היא אחת מהשותפות החשובות בקואליציה הזו. לסוגיית עיראק צריך למצוא הסדר פוליטי דיפלומטי, באמצעות חזרת הפקחים ועל-פי החלטות מועצת הביטחון".

שרון בירך את פוטין ליום הולדתו, והנשיא הרוסי השיב לו בחיוך: "שמעתי שיש לכם מודיעין טוב בישראל". בנוגע למשבר בעיראק, אמר הנשיא הרוסי, כי הוא מאמין שפקחי האו"ם צריכים להגיע לבגדאד, אך יש לפעול בדרכים פוליטיות ובהתאם להחלטות מועצת הביטחון.

שרון צירף למסעו ברוסיה שלושה נערים יוצאי רוסיה, שנפצעו קשה בפיגוע בדולפינריום. הוא הציג אותם בפני פוטין, כדי להמחיש את הטרור הפלשתיני.

מרבית עיתוני רוסיה, נקטו נימה קלה של לגלוג בנוגע לביקור וציינו הבוקר בדיווחיהם, כי מדובר ב"ביקור פוליטי". העיתונים במוסקבה כותבים, כי מטרתו העיקרית של שרון בביקורו במוסקבה היא להשיג קולות בקרב מצביעים בישראל שהם עולים חדשים מרוסיה. בידיעות מדגישים הכתבים, כי בישראל חיים כמיליון עולים מרוסיה, וכי בקרוב יתקיימו הבחירות לראשות תנועת הליכוד.