רשת שוקן תובעת 5 מיליון שקל מחב' יפעת מידע תקשורתי בגין הפרת הסכם, פגיעה בזכויות יוצרים וגזילת מוניטין

התובעות מבקשות עוד מביהמ"ש צו מניעה קבוע, שיאסור על יפעת לעשות שימוש בקטעי העיתונות שלהן ולהמציא דו"ח על רווחיה כתוצאה מהשימוש שלא כדין בקטעי העיתונות

הוצאת עיתון הארץ ורשת שוקן הגישו לבית המשפט המחוזי בתל-אביב תביעה בסך 5 מיליון שקל נגד יפעת המרכז למידע תקשורתי מתל-אביב.

עילת התביעה: טענה להפרת הסכם, פגיעה בזכויות יוצרים וגזילת מוניטין ושימוש שלא כדין בנכס הקנייני והרוחני של התובעות על-ידי יפעת, שמקורו - לטענת התובעות - ברצונה של יפעת לחדור לתחום מתן שירותי מידע ארכיוני לעיתוני קבוצת הארץ, תוך ניסיון להיבנות מפרי עמלם ופיתוחם של התובעות.

התובעות, באמצעות עו"ד זאב ליאונד, טוענות כי יפעת מציגה את עצמה לציבור הרחב כמי שניתנה לה, כביכול, הרשאה כדין לסחור בקטעי העיתונות של התובעות ללא כל סייג ומגבלה.

התובעות טוענות, כי יפעת, שחתמה עימם על הסכם בנובמבר 1998 להפצת קטעי עיתונות שלהן, מוכרת אותם לכל דיכפין באופן החורג מן ההרשאה המוגבלת שהוקנתה לה על-ידן.

כך, למשל, הקימה יפעת ארכיון "דה-פקטו" לעצמה מעיתוני התובעות ללא כל הרשאה, העלתה את עיתוני התובעות לתוך מחשביה, מוכרת את החומר המבוקש לכל דורש גם באמצעות המדיה האלקטרונית ומשווקת את מרכולתה תחת מצג שווא כאילו החומר המבוקש הוקנה לה כדין על-ידי התובעות.

התובעות מעריכות את אובדן הנזקים שנגרמו להם עקב מעשיה של יפעת ודפוסי פעולתה ב-10 מיליון שקל לפחות, אולם לצורכי אגרה הן מעמידות את התביעה על 5 מיליון שקל.

התובעות מבקשות עוד מבית המשפט צו מניעה קבוע, שיאסור על יפעת לעשות שימוש בקטעי העיתונות שלהן ולהמציא דו"ח על רווחיה כתוצאה מהשימוש שלא כדין בקטעי העיתונות שלהן. (ת.א 2186/02).