פרוייקט נדל"ני מורכב, לא הרחק משדה התעופה הבינלאומי של לוס אנג'לס, הפך לזירת
קרב בין צמד חברות נדל"ן גדולות. במוקד המחלוקת קומפלקס משרדים, קניות, בילוי
ומלון בהיקף של 2.2 מיליון רגל רבועה.
הקומפלקס מיועד להיבנות בהשקעה של 400 מיליון דולר על פני שטח בסך של 46 אקרים
שהיה בבעלות פדרל אקספרס. האתר ממוקם מדרום לשדה התעופה, באזור הקרוי אל סגונדו
ומשופע בדיירים גדולים מענף התעופה והאירוספייס. התפוסה באזור עומדת על כ-80%,
ועל פי התכנית יתווספו להיצע כ-1.75 מיליון רגל רבועה משרדים.
יוזמי הפרוייקט Thomas Properties זכו כבר לכל אישורי הבנייה, אך על הפרוייקט
מאיימת התנגדותה של המתחרה Kilroy Realty Corp, לה יותר ממיליון רגל רבועה
בסמיכות לפרוייקט החדש.
קילרוי הגישה תביעה נגד העירייה והיזמים ואף מימנה קמפיין כושל (בעלות של 600
אלף דולר) כדי לעצור את הבנייה.
הטענה העיקרית היא שהפרוייקט החדש יגביר את לחצי התנועה באזור, אם יזמיו יסבו
אותו לקומפלקס תעשייתי וחניון למבקרים בשדה התעופה. הטענות הללו הוכחשו על
ידי תומס פרופרטיז שנאלצו להשקיע מיליוני דולרים בתכנון התנועה מסביב לפרוייקט
ובהגנה משפטית וקמפיין נגדי.
פרשנים רואים בהתכתשות בין צמד חברות הנדל"ן תקדים לא בריא לענף. הם מסבירים
כי קילרוי המחזיקה 10% מהפורטפוליו שלה באזור, מודאגת מהפרויקט של המתחרה שיקום
בשכנות לה, ועלול לגזול חלק מדייריה.
למען האמת, בואינג, אחד מדייריה הבולטים, אחראי ל-7% מהכנסותיה השנתיות (או
13 מיליון דולר), וכבר הודיע כי לא יחדש את חוזה השכירות על 250 אלף רגל רבועה
שתקפו יפוג ב-2004.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.